Kiviõli tehases loodetakse
juba aasta lõpul hakata tootma põlevkivivaigust diislikütust, mida
peaks tulevikus jätkuma piisavalt, et katta 35-40 protsenti Eesti
vajadusest.
Kohalik diislikütus tõotab tulla imporditavast 10-15 protsenti odavam.
"Kõik kulgeb kalenderplaani kohaselt," ütles Kiviõli Keemiatööstus juhatuse esimehe nõunik Nikolai Kutašov seadmete ettevalmistustööde kulgemise kohta Põhjarannikule.
1. septembriks valmis olema, seejärel algavad käivitus- ja häälestustööd. "Raske öelda, kui kaua need kestavad, sest sellise tootmisprotsessi enda ettevalmistus on haruldane ja maailmas esmakordne," lisas ta.
Tehases loodetakse, et diislikütuse tootmisest saab Kiviõli Keemiatööstuse kullasoon, mis ettevõtte käivet mitmekordistab.
Kiviõli Keemiatööstuse OÜ paikneb Ida-Virumaal, Kiviõli linna lääneservas. Ettevõte alustas tegevust 1999. a., käivitades eelneval aastal seiskunud põlevkivitööstuse. Kiviõli Keemiatööstuse OÜ on tööandjaks ligi 700 inimesele, kellest enamus on linna enda elanikud ja põhitegevusalaks on põlevkivist õlisaaduste tootmine ja müük, soojus- ja elektrienergia tootmine.
Seotud lood
Kütusemüüja Neste müüb pärast eilset
kütuste hinnalangetust suurklientidele diislikütust kallimalt kui
jaeklientidele.
Diislikütuse hind on Eestis enamikus
opereerivates tanklates kallim kui 95 bensiini hind. Tavaliselt on Euroopas
olukord vastupidine. Miks Eestis on diislikütus kallim kui bensiin?
Alumiinium on 100% taaskasutatav materjal ja taaskasutatud alumiiniumist uute toodete valmistamine nõuab vaid 5% esmase alumiiniumi tootmiseks kulunud energiast. Seetõttu on oluline tagada, et kogu tarbimisjärgne alumiiniumijääk jõuaks tagasi ringlusesse. Ringmajanduse võtmeks on toote elutsükli planeerimine juba joonestuslaual – taaskasutatavatest materjalidest toodete kujundamine, mis kestavad kauem ja mida saab lahti võtta ning taaskasutada.