Saku Õlletehase ekspordijuht: maailma õlleturul on julm konkurents. “Hinnavõistluses jääme teistest maha”
Saku Õlletehase ekspordijuhi Margus Masingu sõnul valitseb maailma õlleturul karm konkurents ja Eesti toodang jääb hinnavõistlustes teiste riikide tootjatele pigem alla.
Saku Õlletehase ekspordijuht Margus Masing. Foto: Saku Õlletehas
Välismaa jaekettide riiulitele jõudmine on aeganõudev protsess ja suures pildis ongi õlle ekspordimüük ka üldiselt keeruline tegevus, sest konkurents maailmas on tihe, selgitab joogitootja Saku Õlletehase ekspordijuht Margus Masing.
Eesti joogitööstusi ootab ees raske aasta, usuvad edukamad joogitootjad. Maksutõusud peletavad ostjad Lätti ning Eesti kaotab miljoneid maksutulu, ennustavad tööstusjuhid.
Saku Õlletehase emafirma Carlsberg Grupi tulu kasvas käesoleva aasta esimeses pooles 3,9 protsenti ja ulatus 38,77 miljardi Taani kroonini ehk 5,19 miljardit euroni.
2024. aasta esimese viie kuuga on müüdud Läti piiripoodides ligi 30% rohkem õlut kui aasta varem samal perioodil. Põhjapiiril ja laevadel müüdi aasta varasemaga võrreldes 20% vähem õlut, teatab Eesti Õlletootjate Liit.
Carlsberg Gruppi kuuluva Saku Õlletehase auditeeritud müügikäive ulatus 2023. aastal 72,2 miljoni euroni, jäädes võrreldavale tasemele 2022. aastaga. Ettevõtte puhaskasumiks kujunes eelmisel aastal 5,5 miljonit eurot, võrreldes 2022. aastaga vähenes kasum ligikaudu miljoni.
Alumiinium on 100% taaskasutatav materjal ja taaskasutatud alumiiniumist uute toodete valmistamine nõuab vaid 5% esmase alumiiniumi tootmiseks kulunud energiast. Seetõttu on oluline tagada, et kogu tarbimisjärgne alumiiniumijääk jõuaks tagasi ringlusesse. Ringmajanduse võtmeks on toote elutsükli planeerimine juba joonestuslaual – taaskasutatavatest materjalidest toodete kujundamine, mis kestavad kauem ja mida saab lahti võtta ning taaskasutada.