Tartu Ülikooli juhtimisel asub rahvusvaheline teadlaste ja ettevõtjate töörühm arendama tehisarupõhiseid lahendusi, mis võimaldavad isejuhtivatel raskesõidukitel keerulistes oludes ohutult ja töökindlalt toime tulla. Euroopa Komisjon toetab nelja-aastast projekti 8 miljoni euroga.
- Tartu Ülikooli teadlaste pingutuse tulemusena peaks rasketehnika ja iseseisva juhtimise tehnoloogia ühildamine muutuma lihtsamaks ja ohutumaks. Foto: Toomas Kelt
Rasketehnikat kasutatakse tihti keerulises keskkonnas, näiteks kaevetöödel, metsas või põhjamaiste ilmastikuoludega linnaliikluses. Isejuhtivad sõidukid peavad töötama talvel libedaga ja ekskavaatorid peavad hakkama saama pinnasel, mis rataste all laiali valgub. Kõik raskesti ennustatavad keskkonnatingimused – näiteks jää, lumi, muda ja liikumatud suured kivid – muudavad isejuhtiva tehnoloogia kasutamise keeruliseks ja ohtlikuks, sest autonoomne sõiduk ei pruugi osata arvestada ilma kiire ja ettearvamatu muutumisega.
Seotud lood
Rootsis on arendamisel metsamasinate kaugjuhtimine, kvaliteetse ühenduse tagamiseks katsetatakse kvaliteetse internetiühenduse tagamist droonidega.
Eesti mäetööstus elab läbi digipööret, mille käigus muutub maavarade kaevandamine üha enam uute infotehnoloogiate pärusmaaks.
Eestis arendatud ja toodetud isejuhtiv robotkuller liitus Euroopa juhtiva puhkepargi, Landal GreenpParks’i, meeskonnaga. Uue meeskonnaliikmena hakkab Clevoni robot esialgu vastutama külaliste voodipesu kohaletoimetamise ja kogumise eest. Tegemist on omanäolise projekti ja esimese puhkeasutusega Euroopas, kes on võtnud kasutusele säärase robotabilise.
Eesti kapitalil põhinev logistikaettevõte Via Express omab transporditeenuse osutamises enam kui 10-aastast kogemust. Ettevõte garanteerib klientidele täpsed tarneajad ning kauba kahjustamata kohalejõudmise. Nii tava- kui ka režiimikaupu vedavale Via Expressile on omistatud kvaliteedi-, toiduohutuse- ning keskkonnajuhtimise ISO-sertifikaadid.