Puidulaaduri juhtimist distantsilt katsetati Rootsis juba 2021. aastal. Foto: Telia
Masinate kaugjuhtimine vajab kvaliteetset ühendust, näiteks üle 5G võrgu. Probleeme tekib piirkondades, kus kvaliteetset ühendust tagavat võrku ei ole välja ehitatud. Rootsis katsetatakse nüüd droone, mis kannavad mobiilside tugijaama, mis võimendab piirkonnas signaale. Kauhgjuhtimist katsetati hiljuti Kesk-Rootsi metsades.
Rootsi veokitootja Scania ja Euroopa suurim erametsaomanik SCA töötasid välja maailma esimese elektrilise puiduveoki. 80-tonnise kandevõimega veok transpordib puitu SCA Gimonäsis asuva puiduterminali ja Obbola paberivabriku vahel.
Kaugjuhitavus ja autonoomse juhtimise funktsioonid on kahtlemata militaarmaailma üks tulevikusuundi, mis aitab säästa lahingutegevuses osalevate sõdurite elusid ning panustab erinevate juhiabi funktsioonidega ka tsiviilsõidukite arengusse, aga see ei pea tähendama ilmtingimata uute mehitamata masinate hankimist, ütleb Patria Land äriüksuse tehnoloogiadirektori Matti Saarikko.