Wise on juba viis aastat uurinud noorte eelistusi, et selgitada välja kas ja kui palju on noortel huvi minna õppima tehnoloogiaga seotud erialasid. Kui huvi tehnoloogiasektori vastu on varasematel aastatel järjepidevalt tõusnud või püsinud samal tasemel, siis sel aastal on see languses.

- Noorte huvi tehnoloogiaga seotud erialade õppimise vastu on sel aastal langenud. Foto: Toomas Kelt
“Wise’i värske Norstati uuring näitab, et peame leidma viise, kuidas tehnoloogiateemad noortele põnevamaks muuta. Tehnoloogia on meie igapäevaelu järjest tähtsam osa, see mõjutab järjest sügavamalt kõiki sektoreid, ning selle valdkonna tundmine ning enda kasuks tööle panemine on vajalik ja tulus oskus igale noorele. Et Eesti iduedulugu saaks jätkuda, on meil vaja rohkem tehnoloogiaalaste teadmistega inimesi, kes saaksid luua maailmamuutvaid lahendusi, kasvatada edukaid ettevõtteid ning viia nii Eesti majandust edasi,” selgitab Kristjan Erik Liive, Wise’i andmeteadlane.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Eesti tehnoloogiaettevõtted on koos partneritega käivitanud üle-eestilise programmi, et kutsuda üle 10 000 koolilapse õppima ja tööle inseneeriavaldkonda, kus palgad on kõrged, aga mille tööjõupuudus ähvardab Eestit järgmise majanduskriisiga.
Tööstuskonverentsil Industry 5.0 arutleti, kuidas saaks riik panustada tööstuse arengusse ning millised tegevused oleksid esmavajalikud. Eelkõige tuleks panustada haridusse, leidsid arutelus osalenud juhid.
Statistikaameti andmetel tegeleb innovatsiooniga 53% ettevõtetest, kõige innovaatilisemad on põhifarmaatsiatoodete ja ravimpreparaatide tootmisega tegelevad ettevõtted. Ettevõtete 2020.–2022. aasta innovatsiooniuuringu tulemustel on innovaatilisus kahanenud 11 protsendipunkti võrra.
Metallitööettevõte Danival MW investeeris kaks aastat tagasi tootmisvõimekuse kasvatamiseks ligi 1,5 miljonit eurot uutesse tööpinkidesse ning juhatuse liikme Rainer Danieli sõnul võib täna juba öelda, et julge samm tasus end ära.