Peamiselt Põhjamaadesse aknaid ja uksi müüv Klar Home teavitas töötukassat 27 inimese koondamisest, sest töömaht on vähenenud.
- Kiiret kasvutempot näidanud akende-uste tootja ja veebi teel müüja Klar Home peab koondama ning katsetab uusi turge, sest mahud on vähenenud. Foto: Kristjan Teedema/Tartu Postimees/Scanpix
Peamiselt vähenevad töökohad aknaid ja uksi tootvas ning neid ise interneti teel müüvas ettevõttes tootmise poolel, ütles Klar Home’i juhatuse liige Janar Tammjärv. Koondamise kõrval plaanib ettevõte keerulisemast ajast edasi minemiseks laieneda uutele turgudele, et rohkematel turgudel rohkem käivet teha.
“Kuna me olime väga kiirele kasvule orienteeritud ettevõte, siis me lihtsalt nüüd arvame, et me kasvame 2023. aastal tagasihoidlikult,” ütles Tammjärv. Seni on firma näidanud väga tugevat kasvu: kui 2020. aastal oli ettevõtte käive 8,9 miljonit eurot, siis 2021. aastal juba 16,5 miljonit eurot. Maksuametile esitatud käibenumbrid näitasid tugevat kasvu ka eelmisel aastal.
Kliendid on tuleviku osas ebakindlad, ostuotsuseid lükatakse edasi, kirjeldas Tammjärv olukorda, mis on praegu paljude ettevõtete jaoks tuttav.
Ehkki üks ettevõtte peamisi turge on Rootsi, mille majanduse kehvast käekäigust viimasel ajal palju räägitakse, ei arva Tammjärv, et Rootsis kuidagi eriliselt kehv aeg oleks, majanduse ebakindlus on pigem igal pool. "Meie küll täna ei näe, et Rootsi väga kuidagi teistmoodi käituks kui Norra ja Taani näiteks, kuhu me palju müüme."
Edasine plaan on turge laiendada. Uued turud on ettevõtte jaoks Saksamaa, Eesti, Šveits, Holland, Ukraina.
"Eestisse pole üldse müünud. Lihtsalt sõpradele ja tuttavatele," rääkis Tammjärv senisest kogemusest kodumaisel turul. Suuri lootusi nad aga koduturule ei pane.
Ukraina tundub väga põnev, märkis Tammjärv. Ukraina suure ülesehitamise juures nad aga tegutsema ei hakka, sest ei müü oma toodangut äriklientidele. "Me tahame ikkagi eraklienti ja meile tundub, et Ukraina mure on täna selles, et seal on hästi palju vahendajaid, kes teevad asju väga kalliks. Üritame neid spekulante sealt vahelt ära võtta."
Seda, kas ukrainlased praegu aknaid-uksi ostma hakkavad, Tammjärve sõnul nad ei tea, aga seda nad katsetavadki. "Meil suuri lootusi seal ei ole, aga me tahame enda nahal tunda, mis seal päriselt toimub."
Seotud lood
"Kriisis ei tohi seisma jääda, müügikulusid tuleb suurendada"
Üha enam Eesti tööstusettevõtteid kurdab raske majandusolukorra üle ning abi saamiseks vaadatakse vaid riigi poole. Lahenduseks on aga hoopis enda ettevõtte analüüsioskuse parendamine, leiab aknaid ja uksi tootva Klar Home tegevjuht Janar Tammjärv.
"Tööstusuudised eetris" saates on külas aknatootja KLAR Home asutaja ja juht Janar Tammjärv, kellega räägime ettevõtte arengust ja plaanidest.
Eesti ettevõtted sõltuvad kohalikest tarnijatest, aga maailm on suur ja lai ning otsekontaktid on tulemuslikumad, leiab aknaid ja uksi tootva Klar Home´i tegevjuht Janar Tammjärv. “Meil jooksid kohalike tarnijatega kiiresti suusad risti," tunnistab ta.
Direct to consumer (DTC) ehk tootjalt-otse-tarbijale on Eesti suurtööstuste puhul harvaesinev ärimudel. Aknaid ja uksi tootev Klar Home on üks nendest, kes seda teeb: kogu toodangu müüvad nad otse läbi e-poe lõpptarbijale ja on nüüd kasvamas selles äris Euroopa suurimaks tootmisettevõtteks.