Üha enam Eesti tööstusettevõtteid kurdab raske majandusolukorra üle ning abi saamiseks vaadatakse vaid riigi poole. Lahenduseks on aga hoopis enda ettevõtte analüüsioskuse parendamine, leiab aknaid ja uksi tootva Klar Home tegevjuht Janar Tammjärv.
- Janar Tammjärv Foto: Adam Illingworth
Analüüs ja detailidesse süvenemine on ettevõtluses järjest olulisem ning seda tuleb teha ka siis, kui läheb hästi. „Arusaamine, mis on erinevate tegevuste tagajärjed, annab võimaluse headel aegadel teenida ja raskel ajal teha õigemaid otsuseid. Kasvu ajal ei ole kombeks tööstusettevõtetel analüüsida, sest siis on kõik imehästi. Kuid keerulistes oludes, mil tellimused vähenevad ja sisendhinnad muutuvad, on oluline viia kiiresti kõik numbrid vastavusse. Selleks aga tuleb väga hästi teada, mis nende numbrite taga on, et mitte lihtsalt joonlauaga tabelis kuskile umbkaudsesse kohta joon tõmmata,“ ütles Klar Home tegevjuht Janar Tammjärv.
Seotud lood
"Tööstusuudised eetris" saates on külas aknatootja KLAR Home asutaja ja juht Janar Tammjärv, kellega räägime ettevõtte arengust ja plaanidest.
Eesti ettevõtted sõltuvad kohalikest tarnijatest, aga maailm on suur ja lai ning otsekontaktid on tulemuslikumad, leiab aknaid ja uksi tootva Klar Home´i tegevjuht Janar Tammjärv. “Meil jooksid kohalike tarnijatega kiiresti suusad risti," tunnistab ta.
Direct to consumer (DTC) ehk tootjalt-otse-tarbijale on Eesti suurtööstuste puhul harvaesinev ärimudel. Aknaid ja uksi tootev Klar Home on üks nendest, kes seda teeb: kogu toodangu müüvad nad otse läbi e-poe lõpptarbijale ja on nüüd kasvamas selles äris Euroopa suurimaks tootmisettevõtteks.