Ettevõtjad ei tohi rohepöördes unustada oma esimest kohustust, milleks on kasumi teenimine, ütles A. Le Coq juht Tarmo Noop hiljuti toimunud Tööstuse äriplaani konverentsi aruteluringis.
- A. Le Coqi juht Tarmo Noop Foto: Raul Mee
"Kui rääkida rohepöördest ja põhjustest, miks me seda teeme, siis ma ikkagi ütleksin, et reaalsus on väga lihtne: maailma inimkonnal kulus jämedalt 30 000 aastat, et tõsta oma arvukus 2 miljardile, edasi kulus 100 aastat, et tõsta arvukus jämedalt 8 miljardile. Selge on see, et ressursse kui selliseid niisuguse populatsiooni jaoks enam ei jätku," kõneles Tarmo Noop rohepöördele pühendatud arutelus. "Tunnetame seda iga päev ja igal ajal, mis tähendab, et peale rohetuleviku teist tulevikku ei ole."
Seotud lood
A Le Coqi juht Tarmo Noop selgitas hommikuprogrammis, et kuum ilm ja jaanikuu toob ettevõttele suure müügikasvu ning ilusaks suveks valmistuti juba talvel. "Töötame viimase piiri peal."
Eesti toiduainetööstuse sektori käekäiku tutvustaval pressikonverentsilt nentisid tootjad, et tootmiseks vajalike sisendite nagu kütus, elekter, teravili ja pakendite hinnad tõusevad ning ka tööjõukulud suurenevad. Samas on jäänud toodangu maht eelmise aasta tasemele, kuid ettevõtete kasumid kahanenud kolmandiku võrra.
Kui Arenguseire Keskuse raportit kajastavas artiklis kirjeldati võimalust tuua päevakorda rahvatervise maks, mis tähendab maksu suhkru- ja rasvasisalduse eest, siis joogitööstuse A. Le Coq tegevjuht Tarmo Noop peab valeks toiduainete klassifitseerimist headeks või halbadeks.
Kuigi varakult saabunud kuum suvi võib joogitootjaid rõõmustada, varjutab muidu päikselist seisu alumiiniumpurkide nappus, mis sunnib ettevõtteid klaasi kasuks otsustama ja halvemal juhul sunnib ka leppetrahvi maksma.
Kiiresti muutuvad ajad nõuavad valmisolekut kiireteks arenguteks ka ettevõtetes ning töötajate oskustes. Pidev areng ja enesetäiendus pole tänases maailmas erand, vaid argipäev. Selle eest, et püsida järjel keevitamismaailmas toimuvaga, kannab Eestis hoolt Weldman.