Kanadas massiivpuidu kasutamisele spetsialiseerunud ettevõtte MVPR juht Carl-Peter Reinecke jagas tänavusel rahvusvahelisel puitarhitektuuri konverentsil Tallinnas praktilisi nõuandeid, kuidas ehitada massiivpuidust odavamalt kui betoonist.
- Puitarhitektuuri konverents 2024. Foto: Andrei Ozdoba
Reinecke ettevõte tegeleb palju kinnisvaraarendusega, ehitades massiivpuidust kortermaju ja kortereid. Ta märgib, et just elamuehituses toimub Kanadas kasv ja samamoodi on see ka Skandinaavias ja Euroopas. „Alati on neis projektides mängus investor, kes tahab projekti pealt teenida ning saada konkurentidega võrreldes konkurentsieelist. Kõik teavad, et puit on kaunis. Arendajana saab kauni puidust objektiga 5-12 protsenti rohkem teenida: korteril on kõrgem turuväärtus, teenid rohkem renti või saad selle kõrgema hinnaga maha müüa. Massiivpuidust ehitamine annab selle võimaluse, kuid siin tuleb jälgida teatud põhimõtteid,“ sõnab Reinecke, kes on valdkonnas tegutsenud 18 aastat.
Seotud lood
Ekspertide sõnul saaks Eesti enda metsa- ja puidusektori oskuseid ning tooteid edukalt välismaale eksportida ning end innovaatilise maailmakuulsa metsariigina tõestada, kuid selleks on peavad kõvasti tööd tegema nii sektor kui ka riik, tõdeti läinud reedel Paide Arvamusfestivalil.
Ehitussektori tulevik seisneb automatiseerimises ja elamispindade odavamaks muutmises, tõdeti konverentsil Forum Wood Building Baltic 2024. Eesti Kunstiakadeemia Puitarhitektuuri Kompentsentsikeskuse PAKK kaaskorraldatud üritusel pakkus oma lahenduse välja Londonis elav arhitekt Gilles Retsin, kelle idufirma arendab välja automatiseeritud mikrotehaseid majaehituseks.
Täna Kultuurkatlas toimuval rahvusvahelisel puidukonverentsil “Puit - tulevikuarhitektuuri võti” arutlevad oma ala spetsialistid tulevikuarhitektuuri väljakutsete ja võimaluste üle. Õhtu lõpus selguvad ka Eesti aasta parimad puitehitised.
Maailma suurim kaablitootja Prysmian on tutvustamas kontserni uut äristrateegiat, millega liigutakse kaablitootjast täislahenduste pakkujaks. Ettevõtte juhi Massimo Battaini sõnul on viieaastase äristrateegia Connect to Lead eesmärk ära kasutada praegust turupositsiooni oma tugevuste arendamiseks ja kindlustamiseks ning olla eestvedaja kaablitööstuse innovatsioonis.