Vesinik asendab lähiaastatel diislikütuse. Suurim potentsiaal on raskeveonduses
Hiljuti kümnetes miljonites eurodes vesinikuprojektide arendamiseks toetust saanud ettevõtted vaatavad tulevikku – lähiaastatel peaks vesinik vahetama raskeveokites välja fossiilse diislikütuse.
Alexela tutvustas oma vesinikutanklat hiljuti Tallinnas messil NEXPO. Foto: Rene Lutterus/Alexela
Keskkonnainvesteeringute keskuselt said toetust neli taastuvenergiast toodetud vesiniku ehk rohevesiniku projekti, ühtekokku 40,5 miljonit eurot. Kolm neist on seotud vesiniku kasutamisega transpordisektoris. Tööstusuudised uuris asjaosalistelt, kas vesinik on transpordis perspektiivne kütus ning millised on selle ärilised võimalused.
Keskkonnainvesteeringute Keskus otsustas rahastada Tallinna sadama, Eesti Energia, Utilitase ja Derivaat NH3 rohevesiniku projekte 40,5 miljonit euro ulatuses. Kolm ettevõtet plaanivad koos partneritega rohevesiniku kasutusele võtta transpordisektoris ning üks keemiatööstuses.
Järgmiuse aasta oktoobris avab Alexela Eesti esimesed kaks rohevesinikutanklat. kinnitas Alexela energiamüügi valdkonnajuht Tarmo Kärsna Tallinnas toimuval rohetehnoloogiate messil NEXPO.
Eesti kapitalil põhinev logistikaettevõte Via Express omab transporditeenuse osutamises enam kui 10-aastast kogemust. Ettevõte garanteerib klientidele täpsed tarneajad ning kauba kahjustamata kohalejõudmise. Nii tava- kui ka režiimikaupu vedavale Via Expressile on omistatud kvaliteedi-, toiduohutuse- ning keskkonnajuhtimise ISO-sertifikaadid.