Hiljuti kümnetes miljonites eurodes vesinikuprojektide arendamiseks toetust saanud ettevõtted vaatavad tulevikku – lähiaastatel peaks vesinik vahetama raskeveokites välja fossiilse diislikütuse.

- Alexela tutvustas oma vesinikutanklat hiljuti Tallinnas messil NEXPO. Foto: Rene Lutterus/Alexela
Keskkonnainvesteeringute keskuselt said toetust neli taastuvenergiast toodetud vesiniku ehk rohevesiniku projekti, ühtekokku 40,5 miljonit eurot. Kolm neist on seotud vesiniku kasutamisega transpordisektoris. Tööstusuudised uuris asjaosalistelt, kas vesinik on transpordis perspektiivne kütus ning millised on selle ärilised võimalused.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Keskkonnainvesteeringute Keskus otsustas rahastada Tallinna sadama, Eesti Energia, Utilitase ja Derivaat NH3 rohevesiniku projekte 40,5 miljonit euro ulatuses. Kolm ettevõtet plaanivad koos partneritega rohevesiniku kasutusele võtta transpordisektoris ning üks keemiatööstuses.
Järgmiuse aasta oktoobris avab Alexela Eesti esimesed kaks rohevesinikutanklat. kinnitas Alexela energiamüügi valdkonnajuht Tarmo Kärsna Tallinnas toimuval rohetehnoloogiate messil NEXPO.
Tulevikukindel tööstus vajab hooneid, mis on nutikalt planeeritud, energiatõhusad ning lihtsalt kohandatavad vastavalt muutuvatele vajadustele. Need omadused ei taga mitte ainult efektiivset tootmist, vaid aitavad ka hoida püsikulusid kontrolli all ja tagavad hoone pikaajalise kasutatavuse.