Ratta- ja suusariideid tootva ettevõte moomoo asutaja ning jalgrattasportlase Allan Orase sõnul tundus veel paar aastat tagasi, et Eesti tarbija ei ole ringmajanduse mudeliks valmis. Nüüd aga tundub, et inimeste mõttemaailm hakkab vaikselt muutuma ning aina enam otsitakse jätkusuutlikumaid lahendusi.
- Järjest rohkem tarbijaid soovib, et nende funktsionaalsed rõivad oleksid parandatavad. Foto: moomoo
Moomoo ühendab funktsionaalsed kangad, käsitööoskused ja Eesti disaini, et luua kvaliteetseid ratta- ja suusariideid. Viimane aasta on ettevõtte fookuses olnud tugevalt ringmajandus ja keskkonnahoid. „Me teadsime, et keskkonnateadlik tootmine tähendab kiudude taaskasutamist, jäätmete sorteerimist ja lõigete efektiivset paigutust kangale. Tegime neid tegevusi nii hästi, kui suutsime. Meil oli siht silme ees, kuid meie tegevused ei olnud piisavalt teadlikud ega seotud konkreetsete eesmärkidega," rääkis moomoo tootmisjuht Kairi Palm.
Seotud lood
Rõivatööstus vajab arenguhüppeks enam toodete disaini, konstrueerimise ja tootearenduse spetsialiste, noorte huvi konstruktori- ja tehnoloogiõppe vastu on aga väike, kirjutab OSKA vanemanalüütik Rain Leoma.
Ehkki Eesti astub olulisi samme ringmajanduse omaksvõtmisel, mille eesotsas on väikesed ja keskmise suurusega ettevõtted, heidab TalTechi teadlaste värske uuring valgust nii selle teekonna edusammudele kui ka probleemidele-takistustele.
Kiiresti muutuvad ajad nõuavad valmisolekut kiireteks arenguteks ka ettevõtetes ning töötajate oskustes. Pidev areng ja enesetäiendus pole tänases maailmas erand, vaid argipäev. Selle eest, et püsida järjel keevitamismaailmas toimuvaga, kannab Eestis hoolt Weldman.