Samm plastidirektiivi poole: Põltsamaa mahlapakendite korgid enam plehku ei pane
Orkla Eesti Põltsamaa tehas võttis koostöös Tetra Pakiga esimese Eesti toidutootjana mahlapakenditel kasutusele korgid, mis jäävad ka avamise järel pakendi külge. Muudatuse eesmärk on vähendada plastikkorkide sattumist loodusesse.
Juba 2024. aasta juuliks peavad kõik Euroopa toidu- ja joogitootjad tagama, et korgid jääksid pärast avamist pakendi külge. Foto: Orkla Eesti
Eurodirektiivi kohaselt peavad samasuguse keskkonnasõbraliku pakendilahenduse 2024. aasta juuliks ellu viima kõik Euroopas tegutsevad toidu- ja joogitootjad, kelle sortimendist leiab plastist joogi- või toidupakendeid.
Joogitootjad peavad ühekordse plasti direktiivist tulenevalt jõudma lahenduseni, mis võimaldaks juba 2024. aasta suvest müüa karastusjooke nii, et kork oleks püsivalt pudeli küljes. Tootjate sõnul võib see keskkonnale kasu asemel kahju tuua, sest materjalikulu kasvab.
Kevaditi aktiviseerub töö ehitus- ja energiasektoris mis suurendab nõudlust erinevate tõstukite järele. Uute ja kasutatud tõstukite müügi ning hooldusega tegeleva ettevõtte Liftest OÜ tegevjuht Marek Lemsalu nendib, et nende hooaeg on hoogsalt alanud ja jätkuvalt esindab ettevõte Eestis kolme maailma tipptootja kaubamärke Ommelift, Socage ja JLG.