Eesti idufirma Katana, mis aitab oma lahendusega tööstustel otse tarbijateni jõuda, kaasas stardiks erakordsed 3,9 miljonit dollarit.
- Katana panustab tootmise uuele suunale, kus tootjab müüb oma toodangu ise otse lõpptarbijale. Foto: Katana
Katana kaasas stardikapitali ringis 2,2 miljonit dollarit uut raha Euroopa juhtivalt ettevõtetele suunatud tarkvarasse varajases faasis investeerivalt firmalt 42CAP ning varasematelt investoritelt. Koos varasemate ingelinvestorite võlakirjade konverteerimisega kaasati kokku 3,9 miljonit dollarit ehk ligikaudu 3,5 miljonit eurot.
Katana panustab enda tootega trendile, kus üha rohkem tootjaid võtab üle tootmise otse tarbijale, jättes kõrvale vahemehed nagu jae- ja hulgimüüjad. Katana tegevjuhi Kristjan Vilosiuse sõnul panustavad nad sellega ka e-kaubanduse jätkuvale kasvule. "Inimesed eelistavad järjest rohkem osta otse brändi omanikelt, mitte vahemeestelt," ütles Vilosius.
Vilosius märkis, et sellest tingituna näeme maailmas järjest rohkem selliseid tootmisettevõtteid, kes müüvad lbi veebis otse lõppkliendile. "Kuna neid tuleb järjest rohkem peale, oleme meie see tarkvara, kes pakub neile selle infosüsteemi, millega oma äri juhtida. See on uus põlvkond tootjaid, kes peale tuleb," tõdes Vilosius ja lisas, et USAst alguse saanud trend on levinud nüüd ka mujale.
Seotud lood
Kiiresti muutuvad ajad nõuavad valmisolekut kiireteks arenguteks ka ettevõtetes ning töötajate oskustes. Pidev areng ja enesetäiendus pole tänases maailmas erand, vaid argipäev. Selle eest, et püsida järjel keevitamismaailmas toimuvaga, kannab Eestis hoolt Weldman.