• ST
  • 02.03.18, 10:01
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kas teie ettevõtte juhtkond on digitaalseks teekonnaks valmis?

Ettevõtete juhtkondade kaasamist digitaliseerimises võib suuresti nimetada "viimase minuti" rapsimiseks ja tegelikult ollakse siin juba ajast maas. Enamik juhtkondi on teinud küll esimesed sammud selles suunas, kuid ainult vähesed on kogu hingega asja juures, kirjutab Columbus Eesti oma blogis.
Kas teie ettevõtte juhtkond on digitaalseks teekonnaks valmis?
  • Foto: Columbus Eesti blogi
Kujutlege koerarakendit teel mäest alla. Mäest alla liigub kelk väga kiiresti. Koerad peavad aga olema kelgust kiiremad – kui see neil ei õnnestu, võib vaatepilt päris hirmus olla. Sama lugu on murrangulise innovatsiooniga. Juhatus ja tippjuhtkond peavad olema need, kes esitavad ettevõttele väljakutse ja küsivad õigeid küsimusi, et ettevõte liiguks edasi. Nemad peavad olema protsessis kõige kiiremad eestvedajad, seisab blogis
Paljudes tänapäeva ettevõtetes käivad asjad aga hoopis teisiti. Ühe värbamisettevõtte tehtud analüüs näitab, et 62% tegevjuhtidest ei kaasa oma juhatusse piisava digitaalse pädevusega inimesi. PWC korraldatud rahvusvahelisest uuringust nähtub, et juhtkonnad töötavad igal järgmistel aastal IT-strateegia kallal ajaliselt aina vähem.
See on murettekitav, arvestades murrangulise innovatsiooniga kaasnevaid väljakutseid, millega iga ettevõte kokku puutub. Kõik ettevõtete nõukogud peaksid digiteerimise ja murrangulise innovatsiooni küsimused võimalikult kiiresti lisama oma strateegilisele tegevuskavale. Teekond on juba ammu alanud.
Juhtkonna keskne ülesanne on mõista ettevõtet ümbritsevat globaalset maailma, mis hõlmab ka ohtusid ja võimalusi. Selle eesmärgiks peaks olema tagada need kolm asja:
väärtusloome oma ärimudeli kaudu;selge, töökindel ja teostatav strateegia;hea, professionaalne ja pikaajalise perspektiiviga juhtimine.
Tegemist on ettevõtte juhtkonna töö eesmärkidega. Kui vaatame neid lähemalt, on selge, miks võib murranguline innovatsioon neid tõsiselt proovile panna. Kas neil on olemas inimesed, kes mõistavad ettevõtet ümbritsevat globaalset maailma? Kas nad suudavad näha tohutute muutustega kaasnevaid ohtusid ja esitada teravaid küsimusi, millest võib abi olla murrangule reageerimisel ja strateegia kujundamisel? Vastus on sageli ei. Seetõttu peab juhtkond olema üks neist, kes murrangulise innovatsiooni ja teadliku lahtimõtestamisega esmajärjekorras tegeleb.
Enamik ettevõtete juhatusi on esimese sammu teinud ja hakanud teema vastu huvi ilmutama. Mida te peaksite aga juhatusena tegema, et alustada aktiivselt digitaalset rännakut, nii et see ei oleks enam lihtsalt üks punkt esitluse slaidil, vaid konkreetne tegevus? Juhatus võiks endale ja juhtkonnale esitada need viis küsimust:
Kust ja mis kujul võib murranguline innovatsioon meie turul alguse saada?Kui töökindel on praegune ärimudel?Kui töökindel on meie süsteem? S.t meie organisatsioon, tarnesüsteem, kliendisuhted – murrangulise innovatsiooni suhtes.Milline on meie strateegia muudatustele reageerimiseks? Kas me tahame olla esimene tegutseja või kiire järgija?Kui hästi on meie organisatsioon selleks valmis? Kus me võime kohata vastupanu ja mis oskused on vajalikud?
Lisaks võivad juhatuse liikmed kontrollida, kui lihtne (või keeruline) on olla ettevõtte klient. Just sellele keskenduvad turu uued tegijad.
Juhtkond peaks oma ärimudeleid kontrollima. Seega pole küsimus mitte IT-s, vaid äris. Küsimus on kiirendatud innovatsioonis, mis aitab kiiresti uurida ja katsetada uusi ärimudeleid, et teil oleks võimalik murrangulisele innovatsioonile kiiresti reageerida või lausa olla ise selle algatajaks, viies sellega oma kliendid tulevikku.
Mõned nimetavad seda liigseks rapsimiseks. Need, kes aga näevad selles tõelist väärtust, on need, kes kindlustavad oma tuleviku.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 01.02.18, 08:26
Tehisintellekt — jõukohane arenguvõimalus ka väikestele ettevõtetele?
Uber, Amazon või Google on oma innovatiivsuse ja tootearenduse poolest võrreldavad võidusõidumaailmas WRC või Vormel 1-ga, sest seal väljatöötatud uudsed lahendused jõuavad järgnevate aastate jooksul ka autode seeriatootmisesse. Just sama on tänaseks toimunud tehisintellektiga ettevõtete digitaalse innovatsiooni vallas, kirjutab Columbus Eesti digitaliseerimise ekspert Indrek Sabul.
  • ST
Sisuturundus
  • 15.02.18, 10:55
Miks on hea, kui keegi kirjeldab Sinu eest ärinõuded?
Kas olete tundnud, et tarkvaras oleks vaja ühte suurt punast nuppu, mida vajutades saavad kõik maailma mured lahendatud? Tegemist on täiesti normaalse olukorraga, kuid kahjuks päriselu nii lihtne ei ole, kirjutab Columbus Eesti digitaliseerimise ekspert Marko Seier.
  • ST
Sisuturundus
  • 09.02.18, 09:35
10 põhjust, miks Excel ei ole enam hea tööriist andmete talletamiseks
Microsoft Office’i erinevaid rakendusi, nende seas Excel’i tabelarvutusprogrammi mäletame ilmselt kõik ajast, mil arvutit kasutama hakkasime. See lihtsalt pidi arvutis olemas olema, sest päästis meid ruudulistest kaustikutest ja arvelauast, kirjutab Columbus Eesti palga- ja personalivaldkonna ärijuht Toomas Riismaa.
  • ST
Sisuturundus
  • 08.03.18, 11:06
Kas ja kuidas digitaliseerida kuni 10 töötajaga ettevõtet?
Paari töötajaga ettevõtte omanik ja juht Maris vaatab murelikult oma postkasti, kus seisab kliendilt tulnud kurjas toonis kiri. Kirjast selgub, et kauba tarnetähtaeg oli eile, kuid mida polnud, oli kaup. Aga samas pole Marisel aimugi kes, mida ja millal on kliendile lubanud? Mõneti tüüpiline olukord, mille kohta saab küsida - kas ja kuidas sellist olukorda saaks vältida, arutab Columbus Eesti digitaliseerimise ekspert Marko Seier.
  • ST
Sisuturundus
  • 30.10.24, 12:52
20+ aastat kogemusi: Aindpro Automation toob tootmistööstusesse innovatsiooni

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Tööstusuudised esilehele