• 18.09.17, 13:46
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Eestlane saab venelasega hästi jutu peale

Tänu kunagisele Nõukogude Liidus elamise kogemusele on meil veel tänagi rida läänemaailmas ehk harvem levinud venelastega suhtlemise oskusi, kirjutab Hekoteki juht Heiki Einpaul.
Heiki Einpaul
  • Heiki Einpaul Foto: Andras Kralla
Ärikultuuride erinevusega puutuvad iga päev kokku kõik eksportivad ettevõtted. Kindlasti ei ole Venemaal äriteemadel keerukam suhelda kui läänemaailmas, pigem lihtsam. Ei paku ju ka ükski Rootsi kuninga alam meile midagi omakasu silmas pidamata, kuigi naeratus ja kehakeel lubab esimesel hetkel paljut. Vene ärimehed oma tegelikke ärilisi eesmärke niiviisi varjata ei oska.  
Venemaal konkureerime teiste välisfirmadega, sest kohalike seas samal tehnilisel ja kvaliteedi tasemel tarnijaid ei ole. Valuutakursside muutuste pärast me ei muretse, sest kaupleme euros. Kui mõni klient on tahtnud tingimata teha lepingut oma valutas, siis on kursi muutuse punkt õnnestunud lepingusse sisse kirjutada. Pea kõik komponendid ja vajalikud teenused ostame ka eurodes.
Teine teema on turuolukord – meie alal sõltub see pigem üldisest investeerimiskliimast. Praegu on see suhteliselt soodne. Meie Venemaa (Hekoteki ekspordis 40% kogukäibest) kliendid on ka kõik eksportivad ettevõtted. Rubla kukkumine pigem teeb nende tootjate töö kergemaks. Sanktsioonid meid Venemaaga kaubeldes otseselt ei puuduta, sest meie ala ei ole poliitikute mängumaa.
Kaudselt aga puudutavad sanktsioonid kõiki – projektide finantseerimislahenduste leidmine on Venemaal läinud palju keerukamaks. Tihti venib nii majanduslikult kui inseneritehniliselt mõistlike projektide alustamine, või siis jäävadki ettevõtjate plaanid finantseerimisraskuste tõttu vaid unistusteks.
Autor: Heiki Einpaul, Hekoteki juht

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 17.01.25, 16:09
Kas elektriauto ja hübriidajamiga sõiduk saavad olla samas hinnaklassis?
Saavad, vähemasti uue Opel Frontera näitel, mille korral on hübriidajamiga sõiduki (GS-varustuses) ja soodsaima täiselektrilise versiooni hinnaerinevuseks vaid 900 eurot. Kui te ei usu, siis minge ja uurige lähimas Opeli esinduses ise järele. Lisaks leiate sealt teisegi Opeli linnamaasturite alase uudise, milleks on auhinnatud Grandlandi teine põlvkond.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Tööstusuudised esilehele