Karastusjookide tootjad üle Euroopa on võtnud eesmärgiks aastaks 2020 vähendada toodete suhkrusisaldust 10 protsendi võrra ning kutsuvad rahvusvahelisel ülekaalulisusega võitlemise päeval suhkrusisaldust vähendama teisigi toidutööstuse ettevõtteid.
- Coca-Cola tootmine. Foto: Andres Haabu
Ülekaalulisus on Euroopas tõsine probleem, kuna inimesed liiguvad järjest vähem ja söövad rohkem kui kunagi varem. Euroopa karastusjookide tootjad on võtnud eesmärgiks vähendada suhkru sisaldust toodetes 2020. aastaks 10 protsendi võrra, ent kuna karastusjoogid moodustavad vaid kaduvväikse osa inimeste suhkrute tarbimisest, siis kutsutakse üles toodete suhkru sisaldust vähendama ka teisi toidutööstuse ettevõtteid.
„Magustatud joogid moodustavad vaid 1,5% Eesti inimeste päevasest kaloraažist. Karastusjookide tootajad üle Euroopa on suhkrute tarbimise vähendamiseks sammu teinud, ent et sel oleks piisavalt efekti, peaks sama tegema ka hommikusöögihelveste tootjad, piima- ja pagaritööstused, maiustuste valmistajad ja paljud teised,“ ütles Eesti Karastusjookide Tootjate Liidu juht Nele Normak pressiteates. „Suhkrute vähendamine menüüs on oluline, aga veel olulisem on tõsta inimeste toitumisalast teadlikust ja harjumust regulaarselt liikuda. Just vähene liikumine ongi tekitanud 21. sajandil ülekaalulisuse probleemi, millega peaks riiklikul tasemel tegelema, mitte mõtlema välja magusamakse, mis peaks suunama tootjaid tegema seda, mida nad vabatahtlikult juba niigi teevad,“ lisas Normak.Euroopa karastusjookide tööstus on aastatel 2000-2015 vähendanud toodetes suhkruid 12%. Järgmise viie aasta jooksul plaanitakse suhkrute vähendamise tempot kiirendada kolmekordselt. Selline tempo võimaldab tarbijatel harjuda uute koostistega ja ei tekita struktuurseid probleeme tööstuste jaoks.Jookide suhkrusisaldust vähendatakse toodete retseptide täiendamise ja tootearenduse teel – enam kasutatakse madala kaloraažiga magusaineid ja tuuakse turule väiksemates pakendites tooteid. Ühtlasi investeeritakse inimeste teadlikkuse tõstmisesse, et tarbitaks madalama kaloraažiga dieettooteid ja toetatakse liikumisharrastusi kogukonna tasemel.Euroopa karastusjookide tööstus on esimene toidutööstuse sektor, kes on tulnud välja selge eesmärgiga jõuda Euroopa Liidu eesmärgini vähendades suhkruid toodetes 10%.Karastusjookide Tootjate Liidu liikmed on kolm Eesti suurimat karastusjookide tootjat: A. Le Coq AS, Saku Õlletehase AS ja Coca-Cola HBC Eesti AS.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Veebruaris tähistab 25. tegevusaastat tuleohutussüsteemide projekteerija, paigaldaja ja hooldaja Firetek OÜ, kes on tuleohutussüsteeme välja töötanud ning paigaldanud väga paljudele Eesti suurematele äriobjektidele. Ühe asutaja, ettevõtte juhi Georg Kanguri sõnul on nende eesmärk viia tuleohutus uuele tasemele ja võtta eksperdina osa sellealaste seaduste ning nõuete väljatöötamisest.