• 02.05.17, 11:01
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Wendre juht: tööjõud on Eesti majanduse nõelasilm

Radikaalne maksusüsteemi muutmine võib ohustada seda, mis meil juba olemas on, ja uued välisinvesteeringud enam Eestisse ei tule, hoiatab tekstiilitootja Wendre tegevdirektor Vahur Roosaar.
Vahur Roosaar
  • Vahur Roosaar Foto: Eiko Kink
„Meie arvates on praegu Eesti kõige suurem probleem seotud tööjõuga. Inimesi elab siin vähe. Ettevõtlus on hästi arenenud ja konkurents tööjõu pärast loob olukorra, kus kulud kasvavad kiiresti, aga inimesed leiavad väga kiiresti tööd ja nende hoidmine on keeruline,“ ütles Roosaar Äripäevale.
„Mis puudutab makse, siis loodan, et riik ei suurenda bürokraatiat ega tekita palju uusi makse. See on see koht, mis ettevõtluskliimat ohustab. Radikaalne maksusüsteemi muutmine võib ohustada seda, mis meil juba olemas on, ja uued välisinvesteeringud enam ei tule. Peab olema arusaam, et Eesti konkureerib lätlaste, leedulaste, poolakate, teiste Kesk-Euroopa riikidega ja meie majanduskeskkond ei tohi olla kehvem. Me ei ole veel nii tugevad, et suudaks turge mõjutada, ja väga palju sõltub sellest, kui positiivse investeerimiskohana nähakse meid Rootsis või Soomes,“ lisas ta.
Veel ütles Roosaar, et Eestil on ka muid miinuseid, võrreldes teistega. Näiteks välistööjõu regulatsioon, kas ja kuidas lubatakse tööjõudu Eestisse tuua. „Mõnes riigis on need asjad palju lihtsamad,“ sõnas Roosaar.
Roosaare sõnul on kindlasti Eestis probleemiks kallis energia. „Energiamahukad ettevõtted on keerulises seisukorras, samas võiks investeeringuid sinna tulla oluliselt rohkem,“ märkis ta.
Loe pikemat intervjuud Äripäevast
Autor: Äripäev.ee

Seotud lood

Uudised
  • 11.07.17, 13:36
Wendre tootmishoone laiendamiseks sõlmiti leping Merkoga
10. juulil 2017 sõlmiti AS Merko Ehitus kontserni kuuluva AS Merko Ehitus Eesti ja Trading House Property OÜ vahel projekteerimis- ja ehitusleping Wendre tootmishoone laiendamiseks.
  • ST
Sisuturundus
  • 17.01.25, 16:09
Kas elektriauto ja hübriidajamiga sõiduk saavad olla samas hinnaklassis?
Saavad, vähemasti uue Opel Frontera näitel, mille korral on hübriidajamiga sõiduki (GS-varustuses) ja soodsaima täiselektrilise versiooni hinnaerinevuseks vaid 900 eurot. Kui te ei usu, siis minge ja uurige lähimas Opeli esinduses ise järele. Lisaks leiate sealt teisegi Opeli linnamaasturite alase uudise, milleks on auhinnatud Grandlandi teine põlvkond.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Tööstusuudised esilehele