Täna KredEx Krediidikindlustuse poolt eksportijatele läbi viidud Eesti brändi töötoa arutelu näitas, et teiste ettevõtetega konkureerimise kõrval on tihe konkurents ka riikide kuvandite vahel. Koos püüti leida vastust küsimusele, kui palju saaks eesti päritolu aidata kaasa meie ettevõtete edule välisturgudel.
- KredEx Krediidikindlustuse juht Meelis Tambla Foto: член правления KredEx Krediidikindlustus Марико Рукхольм
Ettevõtetele mõeldud töötoa algatajana selgitas KredEx Krediidikindlustuse juhi Meelis Tambla sõnul sõltub konkurentsis püsimine lisaks finantslahendustele veel paljudest muudest teguritest.
“Meil pole pääsu sellest, et lisaks majanduslikule võimekusele määrab meie ettevõtete konkurentsivõime ka üldine taust, mulje ja päritoluriik. Seetõttu otsustasimegi koos üle vaadata, kas ja kuidas uued Eesti brändi tööriistad saaksid eksportijatele kasuks olla ning kuidas need praktikas tööle rakendada,” selgitas Tambla pressiteates.
KredEx Krediidikindlustuse poolt läbi viidud töötoas said ligi 30 ettevõtet Eesti Disainimeeskonna eestvedamisel uurida ja proovida järgi erinevaid võimalusi uue brändi tööriistakasti kasutamiseks oma ettevõtte kuvandi heaks. Praktilisi lahendusi proovisid ja töövahenditele andsid oma hinnangu pea kõikide Eesti ekspordisektorite esindajad - alates toiduainetööstusest ja insenerlahenduste pakkujatest kuni puidu- ja mööblitööstuse ettevõteteni.
Värska Vesi turundus- ja tootearendusjuht Mari-Liis Küppar tõi välja, et hoolimata esialgsetest meedias levinud eriarvamustest uue brändi tööriistakasti ümber sai töötoas selgeks, et loodud vahendite edu määrab siiski iga ettevõte ise. “Erinevad näited nii ettevõtete kui ka teiste riikide varal, kes oma riigi brändingut juba intensiivselt kasutavad, tegid selgemaks, et uue tööriistakasti ja seal olevate vahendite edu sõltub just sellest, kas ja kuidas suudavad ettevõtted need vahendid oma valdkonna konteksti sobitada. Saime päris häid nõuandeid ja mõtteid ning kuna otsime niikuinii pidevalt võimalusi ekspordi suurendamiseks, siis võib Eesti brändi professionaalne kasutamine kaasa aidata küll,” selgitas Küppar.
Seda, et riigi kuvandi võimendamine ettevõtete endi poolt toob kokkuvõttes ettevõtetele ka konkurentsis tugevama positsiooni, tõdes ka Saaremaa Piimatööstuse juht Ülo Kivine. “Eks iga uus asi ole esialgu pisut võõras, aga teiste riikide praktika ja edu vähendab ka enda esialgset skeptilisust riikliku brändi osas. Kindlasti on oluline, milliseid vahendeid olemasolevatest tööriistadest lõpuks valitakse ja kui oskuslikult neid kasutatakse. Aga tundub, et õigeid sõnumeid ühtlasemalt kasutades võiksime võimendada väljaspool Eestit nii enda tegevust kui ka riigi mainet tervikuna. Tekib nii-öelda võit igale osapoolele,” sõnas Kivine.
KredEx Krediidikindlustuse poolt eksportijatele korraldatud tasuta töötoas “Brändrahnud praktikas - mida neist minu ettevõttele kasu on?” püüti leida vastus küsimusele, kuidas saab eksportija Eesti brändi abil oma sõnumeid võimendada, ja prooviti järgi, kuidas töötavad brändi materjalide jaoks loodud veebiplatvormid. Eesti Disainimeeskonna juhi Alari Orava juhendamisel valmisid töötoa käigus ka praktilised lahendused tänastele eksportijatele.
KredEx Krediidikindlustuse eesmärk on kohalike ettevõtjate konkurentsivõime tõstmine ja ekspordipotentsiaali suurendamine kaasaegse ja paindliku krediidikindlustusteenuse pakkumise kaudu.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Saavad, vähemasti uue Opel Frontera näitel, mille korral on hübriidajamiga sõiduki (GS-varustuses) ja soodsaima täiselektrilise versiooni hinnaerinevuseks vaid 900 eurot. Kui te ei usu, siis minge ja uurige lähimas Opeli esinduses ise järele. Lisaks leiate sealt teisegi Opeli linnamaasturite alase uudise, milleks on auhinnatud Grandlandi teine põlvkond.