USA lennukitootja Boom loodab varsti turule tulla ülehelikiirusel lennukitega. 10 teraslindu on juba broneerinud miljardär Richard Bransonile kuuluv Virgin Airlines.
- Boomi ülehelikiirusel lendav lennuk. Foto: Boom
Boom on teada andnud, et plaanib oma lennukeid testima hakata järgmise aasta lõpus, ent päris ülehelikiirusel lennukid testlendudel veel ei lenda. Selgub, et praegu pole tootmises veel sobivat mootorit, mis sobiks kokku Boomi lennukiga. Seetõttu prognoosib ettevõte, et ilmselt läheb veel umbes 10 aastat, mil lennukid igapäevasesse kasutusse jõuavad, kirjutab Financial Times.
Uuendused võrreldes Concorde’iga
Ülehelikiirusel lendamine seostub enamikule Concorde’iga. Kuulsad lennukid disainiti Suurbritannia ja Prantsuse valitsuste toel ning lennukid teenindasid peamiselt kliente, kel tarvis lennata üle Atlandi ookeani. Näiteks New Yorgist Londonisse oli lennuki maksimumkiirus kahekordne helikiirus. Reis võttis aega kolm ja pool tundi. Concorde’id olid töös aastail 1976-2003.
Boom on öelnud, et lennukite tootmine on aastate jooksul märkimisväärselt arenenud. Nii olid Concorde’ide kered valmistatud alumiiniumist, tänapäeva võimalused pakuvad aga laiemat materjalide ampluaad ning kasutusel on näiteks süsinikkiud, mis muudavad ülehelikiirusel lendamise mugavamaks. Samuti on lennukite kered muutunud voolujoonelisemaks ning see aitab kaasa kütuse säästmisele. Kui kõik plaanid teoks saavad, peaks Boomi lennukiga saama Londonist New Yorki lennata 3 tunni ja 15 minutiga.
Autor: Äripäev.ee
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Saavad, vähemasti uue Opel Frontera näitel, mille korral on hübriidajamiga sõiduki (GS-varustuses) ja soodsaima täiselektrilise versiooni hinnaerinevuseks vaid 900 eurot. Kui te ei usu, siis minge ja uurige lähimas Opeli esinduses ise järele. Lisaks leiate sealt teisegi Opeli linnamaasturite alase uudise, milleks on auhinnatud Grandlandi teine põlvkond.