Seekordse Tööstuse klubi otsustasime pühendada käsitööõlledele ning kutsusime huvilised vaatama kahte pruulikoda Vormsi Õlu ja Must Lips.
- Vormsi Õlu pruulikoda. Foto: Harro Puusild
Tööstuse klubi toimus 10. juunil 2016 ja kui tavaliselt kestavad klubiüritused vaid mõned tunnid, siis sel korral võtsime aega terve päeva. Sõit Vormsi Õlu pruulikotta, mis asub Koerus, algas juba hommikul kell 9.15. Muide, Vormsi Õlu on Tallinki ametlik partner, kes toodab kõikidele ettevõtte laevadele spetsiaalset tumedat laevaõlut Norrby Dunkel.
Tööstuse klubis osales ka Tallinki ja Silja Line’i laevade joogikategooria müügijuht Nele Nedaškovskaja, kes rääkis klubilistele sõidu ajal, kuidas laevaõlle valimine tegelikult käis. Nedaškovskaja rääkis näiteks, et õlle valimisse kaasati ka kõikide laevade pubitöötajaid, kes teavad tema sõnul kõige paremini klientide eelistusi. Klubiüritusel osales ka Rimi Eesti Food ASi kategooriagrupi juht Dan Murumets, kes rääkis käsitööõlle trendidest Eesti jaeturul.
Kohale jõudes tutvustas Vormsi Õlu omanik ja pruulmeister Arkadi Tammik oma tootmist. Näiteks kirjeldas Arkadi seda, kuidas tal on õnnestunud oma tootmist automatiseerida ning ehitada süsteem selliseks, et rikke korral saab ta SMS-teate oma mobiilile. Vormsi õlut toodetakse Koerus tema sõnul vaid seetõttu, et Vormsi saarel lihtsalt ei ole hetkel sobivat tootmishoonet. Mõtetes on Arkadi aga Vormsil ja lubab tulevikus õlletootmise sinna üle viia.
Pärast Vormsi Õlu külastust jätkus teekond Adavere poole, kus asub Must Lips Pruulikoda. Viimase omanik ja pruulmeister Guido Kõiv kirjeldas detailselt tootmisprotsessi ning lisas, et ta naudib sellest iga hetke. Veel tutvustas Kõiv ka pruulikoja loomise praktilist poolt ehk täpsemalt seda, milliseid seaduseid peab tundma ja milliste protsessidega tuleb enne alustamist arvestada.
Külalistel oli mõlemas pruulikojas võimalus degusteerida nii õlut kui linnaseid.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Saavad, vähemasti uue Opel Frontera näitel, mille korral on hübriidajamiga sõiduki (GS-varustuses) ja soodsaima täiselektrilise versiooni hinnaerinevuseks vaid 900 eurot. Kui te ei usu, siis minge ja uurige lähimas Opeli esinduses ise järele. Lisaks leiate sealt teisegi Opeli linnamaasturite alase uudise, milleks on auhinnatud Grandlandi teine põlvkond.