Estonian Cell avab täna uue reovee eeltöötluse ja biogaasi tootmiskompleksi, mille maksumuseks kujunes ligikaudu 11 miljonit eurot. Projekti tulemusena tõuseb ettevõte Eesti suurimaks biogaasi tootjaks ja tarbijaks.
Ettevõte asendab aastas üle 5 miljoni kuupmeetri sisseostetavast maagaasist biogaasiga. Teatavasti tuleb 100% Eesti maagaasist Venemaalt. Toodetava biogaasi energeetiline väärtus on enam kui 50 GWh aastas.
Estonian Celli juhatuse liikme Siiri Lahe sõnul vähendab investeering uude biogaasijaama tehase poolt sisseostetava maagaasi kulusid enam kui kolmandiku võrra ja on oluliseks teetähiseks 22 miljoni eurose kumulatiivse kahjumiga ettevõtte majandustulemuse parandamisel. „Samuti on investeeringul positiivne keskkonnamõju vähendades veelgi tehase ökoloogilist jalajälge,” selgitas Lahe.
Suured investeeringud
Investeering finantseeriti täies mahus Austria päritolu tehase omaniku Heinzel Holdingu poolt. Heinzel Holding investeeris aastatel 2012-2014 ettevõttesse kokku 17 miljonit eurot, et tõsta kahjumis oleva ettevõtte efektiivsust ja tagada tehase jätkusuutlikkus.
Kundas asuv Estonian Celli haavapuitmassitehas alustas tootmist 2006. aastal. Tehase näol on tegemist viimase aastakümne ühe suurima Eestisse tehtud välisinvesteeringuga tehase rajamismaksumuses ligi 153 miljonit eurot. Ettevõtte toodang eksporditakse 100%-liselt erinevatesse Euroopa ja Aasia riikidesse.
Estonian Celli 2013. aasta käive oli 65 miljonit eurot ja ettevõte lõpetas aasta 3 miljoni eurose kahjumiga. Ettevõttes töötab 85 inimest, kuid kaudselt antakse väärtusahelas tööd 500-le inimesele.
Autor: aripaev. ee
Seotud lood
Estonian Cell sai Euroopa ettevõtlusauhinna European Business Awards Ruban d’Honneur autasu vastutustundliku keskkonnahoiu ja ärijuhtimise kategoorias.
Estonian Cell pääses ainukese Eesti firmana Euroopa ettevõtlusauhindade European Business Awards 2014 konkursi superfinaali. Firma konkureerib 32 ettevõttega, kes valiti välja 709 projekti hulgast üle Euroopa.
Maailma suurim kaablitootja Prysmian on tutvustamas kontserni uut äristrateegiat, millega liigutakse kaablitootjast täislahenduste pakkujaks. Ettevõtte juhi Massimo Battaini sõnul on viieaastase äristrateegia Connect to Lead eesmärk ära kasutada praegust turupositsiooni oma tugevuste arendamiseks ja kindlustamiseks ning olla eestvedaja kaablitööstuse innovatsioonis.