ASi Kalev operatsioonide direktor Tarmo Virkus nentis eile Tallinnas toimunud tooraineseminaril, et rahvusvahelisse gruppi kuuluvate firmadel on toormete ostuprotsessis tihtipeale parem positsioon.
Virkus, kes on varem töötanud sellistes ettevõtetes nagu Tere, Fazer ja Coca-Cola, andis ülevaate sellest, millised on erinevused toorainete hankimisel ja hinnaläbirääkimistel rahvusvahelisse gruppi kuuluvates ettevõtetes ja kohalikes firmades.
„Üldjuhul on suurte rahvusvaheliste ettevõtete toormete mahud nii palju suuremad, et need annavad eelise hinnaläbirääkimistel ja tarneahelate kujundamisel, mistõttu ei pea nii palju vahendajaid kasutama,“ sõnas Virkus.Samas lisas ta, et ettevõtete jaoks ongi ostuprotsess riskantne tegevus ning kui firmad suudavad seda endale teadvustada, on võimalik seda ka paremini juhtida.Samuti rõhutas Virkus, et erinevate toormete soetamise juures on oluliseks komponendiks lepinguperioodid.„Iga ettevõte peaks endale selgeks tegema, kas ta on valmis hindu enda jaoks näiteks aastaks lukku lööma. Iseenesest võiks lepingu lukkulöömise strateegiaid kasutada.“Virkus lisas, et Kalev üritab sisendhindu alati lukku lüüa ning et ettevõttes on ostuosakond alati innovatsiooniprotsess kaasatud.Kokku ostab Kalev aastas erinevaid pakkematerjale ja toormeid enam kui 10 miljoni euro eest.Kalev kuulub rahvusvahelisse Orkla gruppi ning Virkuse kinnitusel on tänu Orkla heale turutundmisele ettevõttel parem positsioon läbirääkimistel ning hangete korraldamisel.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Saavad, vähemasti uue Opel Frontera näitel, mille korral on hübriidajamiga sõiduki (GS-varustuses) ja soodsaima täiselektrilise versiooni hinnaerinevuseks vaid 900 eurot. Kui te ei usu, siis minge ja uurige lähimas Opeli esinduses ise järele. Lisaks leiate sealt teisegi Opeli linnamaasturite alase uudise, milleks on auhinnatud Grandlandi teine põlvkond.