• 29.01.13, 19:42
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Loe, millised tegurid hoiavad kütusehinna kõrgel tasemel!

Nordea peaökonomist Tõnu Palm andis täna Tallinnas toimunud tooraineseminaril ülevaate riskidest, mis toornafta ja kütuste hindu käesoleval aastal mõjutada võivad.
Palm märkis, et näiteks Iraani konflikt on suuteline liigutama toornafta hindu väga kiiresti, kuna finantsturud kipuvad sellistele sündmustele kiirelt reageerima. 
Naftahinna lennutaks uutesse kõrgustesse ka Iraagi kriis või kodusõda, mis võiks Nordea hinnangul kaasa tuua 140 dollarini kerkiva naftabarreli hinna. Kui sellega kaasneks ka Iraagi tootmisvõimsuste 50-protsendiline langemine, võib see toornafta barrelihinna lennutada koguni 200 dollarini. Hetkel suudab Iraak katta toornafta tootmises selle languse, mis tuleneb Iraanist.Samas nentis peaökonomist, et võrreldes läinud aasta septembri algusega alandas Nordea novembri lõpus toornafta Brent hinnaprognoosi varasemalt 111 dollarilt 108 dollarile.Prognoosi üheks eelduseks on, et Iraanis ei toimu militaarset konflikti, kuid samas kestavad riigile kehtestatud sanktsioonid 2013. aastal. Samuti on prognoosi eelduseks, et tänavu esineb vähem tootmiskatkestusi kui möödunud aastal.Samas tõi Palm välja ka peamised tegurid, mis hoiavad nafta ja kütuste hinnad kõrgel tasemel hoolimata maailma kütuseturu nõudluse-pakkumise tasakaalust:
-Uued toornafta allikad on kulukamad 
-Globaalse õlitööstuse investeeringute mahud kasvavad ning ületasid möödunud aastal tõenäoliselt 2008. a. tipptaseme-Eksportööride tasakaalu hinnad kasvavad-Suuremate tootjate tasakaalu hinnad sh dividendid toetavad hinnataset-Pakkumine sõltub suures osas USA  (US shale) ja Iraagi panusest. Toornafta pakkumise oodatavaid mahte korrigeeritakse edaspidi pigem alla
 

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 17.01.25, 16:09
Kas elektriauto ja hübriidajamiga sõiduk saavad olla samas hinnaklassis?
Saavad, vähemasti uue Opel Frontera näitel, mille korral on hübriidajamiga sõiduki (GS-varustuses) ja soodsaima täiselektrilise versiooni hinnaerinevuseks vaid 900 eurot. Kui te ei usu, siis minge ja uurige lähimas Opeli esinduses ise järele. Lisaks leiate sealt teisegi Opeli linnamaasturite alase uudise, milleks on auhinnatud Grandlandi teine põlvkond.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Tööstusuudised esilehele