AS Premia Foodsi kolmanda kvartali jäätise- ja külmkauba müük jätkas stabiilselt, kuid allajäämine tuli kalasegmendist.
Premia 2012. aasta 3. kvartali auditeerimata konsolideeritud käive oli 23,6 miljonit eurot, aastatagusele tulemusele jäi see alla 0,5 miljoni euro ehk 1,9 %-ga.
Ettevõtte 9 kuu käibeks kujunes 66,8 miljonit eurot, 2011.aasta võrreldava perioodi tulemus oli parem 1,5 miljoni euro ehk 2,2% võrra.
Vaatamata ka 3.kvartalis jätkunud keskmisest kehvemale suveilmale suutis Premia jäätist müüa ligi 7% rohkem kui 2011.aasta samal perioodil, sealjuures Vene turul kasvas käive 3.kvartalis tervelt 14% võrra.
2012. aasta 2.-3. kvartali koondtulemus jäi 2011.aasta kuumale suvele alla vaid 0,9 miljoni euroga ehk 4%. 9 kuu kokkuvõttes oli Baltikumi jäätisesegmendi käive 1,5% võrra väiksem eelmise aasta samast perioodist, segment tervikuna jäi 2011.aasta 9 kuu tulemusele alla 4,8% võrra.
Külmutatud toodete müük püsis 3.kvartalis stabiilsena ning 9 kuu kokkuvõttes on tegu 6,4%-list müügikasvu näitava segmendiga. Suurimat kasvu näitavad Läti ja Leedu turg, kerges kasvutempos läheb müük ka Eestis. Suvisele ajale iseloomulikult olid populaarsed erinevad külmutatud liha- ja kartulitooted, plaanipäraselt läks ka aedviljade müük, ja seda nii jae- kui Horeca sektorites.
Kala ja kalatoodete segmendi käivet jäi ka 3.kvartalis mõjutama langev toorkala hind, mis omakorda mõjutab ka Premia poolt Soomes müüdava lahtise värske kala hinnataset. Küll aga kasvas 2012.a. 9 kuu kokkuvõttes müük tonnides ja seda 3,3% võrra.
Käesoleva aasta kolmandas kvartalis kasvasid kõigi Balti riikide ja Vene turu käibed, sealjuures tegi kõnealusel perioodil Premia sihtturgudest suurima käibe Eesti turg, edestades senist kvartaalset käibeliidrit Soomet 1,1 miljoni euroga.
Eesti turu käive kasvas vaadeldaval perioodil võrreldes 2011.aasta sama perioodiga 2,5% võrra. Positiivne üllatus tuli ka Venemaalt, kus selle turu käive kasvas 2012.a. 3.kvartalis võrrelduna 2011.a. sama perioodiga 13% võrra. 2012. aasta 3. kvartalis kasvasid võrrelduna 2011.aasta sama perioodiga ka Läti ja Leedu käibed, vastavalt 6,8% ja 6,4%.
2012.a. 9 kuu kokkuvõttes on võrreldes 2011.a. sama perioodiga enim ehk 5% võrra kasvanud Läti turu käive, järgnevad Leedu ja Eesti turud vastavalt 3,9%-lise ja 2%-lise käibeparanemisega. 2011.aasta resultaadile jäävad sel perioodil alla Soome 7,6%-ga ja Venemaa 12,2%-ga.