Veerandi Euroopa gaasist tarniv Gazprom
peaks oma strateegia ümber vaatama ning mõtlema rohkem koduturu varustamise
peale, ütles intervjuus ajalehele Financial Times Venemaa 1990ndate
erastamiskava üks põhiautoreid ning nüüd riikliku elektrimonopoli reformi
lõpetav Ühendatud Elektrisüsteemide juht Anatoli Tšubais.
"Arvan, et strateegilises tähenduses ei peaks meie prioriteetideks olema ei Euroopa ega Hiina,“ ütles Tšubais. "Meil on lääne toru, põhja toru, lõuna toru," ütles Tšubais, lugedes üles Venemaa torujuhtmeprojekte Euroopa varustamiseks Venemaa gaasiga. "Mina leian, et meil on vaja Venemaa toru. Venemaa siseturu nõudlus kasvab kiiresti. Arvan, et Venemaa peab siin sektoris oma strateegia ümber vaatama."
Küll aga on Tšubais seda meelt, et Euroopa Liit ei peaks Gazpromile oma turul tõkkeid seadma. "Piirata tegutsemist Euroopa turul ei ole strateegiliselt mõistlik," ütles Tšubais. "Ainuke tulemus oleks Euroopas gaasi hinna tõus. Kui mina oleksin Euroopa Komisjon, pooldaksin seda, et turul oleks võimalikult palju tarnijaid," ütles ta.
Venemaal on Tšubais lõpusirgel elektrimonopoli ehk Ühendatud Elektrisüsteemide reformiga – enamik tootmisvõimsusi on erastatud ja loodud elektrimüügi vabaturg, kirjutas Financial Times. Hiljuti kinnitas Tšubais elektrienergia sektoris 119,7 miljardi dollari suuruse investeerimiskava.
Riskikoht on aga küsimus sellest, kas Venemaal on ikka enda tarbeks piisavalt maagaasi ning kas restruktureeritud elektrienergia sektor suudab kasvava nõudlusega sammu pidada.
Seotud lood
Saavad, vähemasti uue Opel Frontera näitel, mille korral on hübriidajamiga sõiduki (GS-varustuses) ja soodsaima täiselektrilise versiooni hinnaerinevuseks vaid 900 eurot. Kui te ei usu, siis minge ja uurige lähimas Opeli esinduses ise järele. Lisaks leiate sealt teisegi Opeli linnamaasturite alase uudise, milleks on auhinnatud Grandlandi teine põlvkond.