Põltsamaa Felixi juht Anti Orav leiab, et
Eesti turul kujutab toiduainetööstusele suurimat ohtu laenuralli, mille
tagajärjel võib ostujõud langeda.
"Kohalikul turul on suurim oht ostujõu langus seoses laenuralli tagajärgedega, ekspordis aga poliitilised arengud Venemaal," ütles Orav Äripäeva majanduskonverentsi Äriplaan 2008 korraldajatele.
2006. aastal oli Põltsamaa Felixi müügitulu 187,5 miljonit krooni, sellest 140,5 miljonit (75%) tuli kohalikult turult, 47 miljonit (25%) eksportturgudelt. Põltsamaa Felixi peamised eksportturud on Soome, Läti, Leedu ja Rootsi.
Loe Äriplaan 2008 kohta lisa
siit.
Seotud lood
Eesti toiduainetööstuse ettevõte Põltsamaa
Felix sõlmis täna lepingu valmistoidutoodete tootja AS Nordic Foods varade
omandamiseks.
Kuigi Nordic Foodsi ostnud Põltsamaa Felix
lootis Põlva valmistoidutehase tööd pikemalt jätkata, tuleb peatselt kolima
hakata ja 39 töötajal on vaja otsustada, kas minna Põltsamaale tööle või jääda
tööta.
Alumiinium on 100% taaskasutatav materjal ja taaskasutatud alumiiniumist uute toodete valmistamine nõuab vaid 5% esmase alumiiniumi tootmiseks kulunud energiast. Seetõttu on oluline tagada, et kogu tarbimisjärgne alumiiniumijääk jõuaks tagasi ringlusesse. Ringmajanduse võtmeks on toote elutsükli planeerimine juba joonestuslaual – taaskasutatavatest materjalidest toodete kujundamine, mis kestavad kauem ja mida saab lahti võtta ning taaskasutada.