Pakendivaldkond on majanduse peegel, sest pakendite tellimuste maht näitab selgelt, kuidas läheb ettevõtetel toidu-, elektroonika-, mööbli- või keemiatööstuses. Multipakend Tootmine OÜ tegevjuht Mihhail Tšernjak nendib, et ajad pole lihtsad, kuid tänu heale partnerlusele pikaajalistele klientidega saadakse hakkama ka keerulisematel perioodidel.
- Ligi 30 aastat tegutsenud lainepapist pakendeid tootvas ettevõttes Multipakend Tootmine OÜ töötavad igapäevaselt õlg-õla kõrval ettevõtte asutaja ja juhatuse esimees Boriss Tšernjak (vasakul) ja tema poeg tegevjuht Mihhail Tšernjak (paremal).
„Kõik ettevõtted vajavad oma toodete pakendamiseks ja kaitsmiseks pakendeid. Kuigi tootmises on langustrend, on meil tänu headele klientidele kõik hästi,” ütleb Tšernjak. „Keerulisel ajal on eriti oluline pakkuda klientidele paindlikkust, kiiret otsuseprotsessi ning personaalset lähenemist. Meie jaoks ei ole ükski projekt lihtsalt järjekordne töö, vaid igal kliendil ja tellimusel on oma lugu. Kliendid teavad seda ning hindavad koostööd meiega kõrgelt. Perefirmana ei ole meil keerulist ja aeglast hierarhiat, vaid otsuseid tehakse kiirelt ja operatiivselt ka ootamatute tellimuste või turuolukorra äkilise muutumise puhul.”
Ta lisab, et probleemi ja küsimuste korral saab Multipakendis rääkida alati otse otsustajate ehk juhatusega. „Me ei oleks nii kaua ehk 30 aastat tegutsenud, kui meil ei oleks esikohal klientide huvid. Eesmärk on olla osa klientide meeskonnast – vajadusel lähme nende tootmisse kohale, süveneme probleemi, meie disainerid ja konstruktorid aitavad mõelda lahendusi ning teeme ka järelteenindust. Pakend ei ole lihtsalt kauba „kaitsekast”, vaid osa toote terviklikkusest ja edukusest!”
Multipakend Tootmine pakub tõenäoliselt suurima valikuga pakendimaterjale Baltikumis, seejuures ettevõtte konsultatsiooniteenus on tasuta. Materjalide valik algab väga pehmest ja lõppeb kuni vineeri tugevusega lainepapist pakenditega, mille paksuseks on 0,8 -7 mm. Multipakend valmistab ja projekteerib keerukaid stantskarpe mitmevärvilise trüki ja lamineeringuga, kasutades vajadusel ka lakke ja kaitsekihti. Vastavalt kliendi soovile lisatakse pakendile reklaame, tootetutvustusi ja QR-koode. Pakendid valmivad nii tootmistele, toitlustusfirmadele kui ka e-kaubandusettevõtetele.
Spetsiaalsed pakendid siidri- ja mahlatootjatele ning e-kaubandusele
Sellel aastal rõõmustas Multipakend oma kliente, kes tegelevad siidrite ja mahlade tootmisega, hakates valmistama 1,5-, 2-, 3- ja 5-liitriseid mikro-lainepapist pakendeid, mis trükitakse klientide valikul ofset-või fleksotrükis. Veel lisandusid sertifitseeritud termokindlad BIB ehk Bag-in-Box kotid ning optimaalse suurusega pakendid, mis võimaldavad paigutada transpordisõidukisse suurema koguse pakendeid, vähendades sellega transpordikulusid. „Töötasime koos tellijaga välja õnnestunud disaini, tänu millele muutavad pakendid värvilisemaks ja informatiivsemaks,” tutvustab Tšernjak. „Meie terviklahendus pikendab tänu innovaatilisele hermeetilisele kraanile ja BIB-kotile jookide säilivusaega ning see on aidanud joogitootjatel minna uutele eksporditurgudele ja suurendada müüki.”
Unustatud pole ka e-kaubandust. Spetsiaalselt e-kaubanduse jaoks on välja töötatud topeltteibiga karbid, mis muudavad toodete tagastamise samas pakendis lihtsaks ja kiireks ning samuti võimaldavad kliendil pärast pakendi avamist seda korduvalt sulgeda. See pakend on saanud väga populaarseks postiasutuste seas. Multipakend teeb koostööd klientidega, kes müüvad oma toodangut ka Amazonis, töötades välja laokulusid optimeerivaid ja samas turunduslikult eksklusiivseid pakendeid. Üks viimaseid muljetavaldavaid projekte oli üle kahe meetri pikkune täismust pakend kuldse trükiga.
Mugav laoteenus ning karmistuvad ESG nõuded
„Mõistame, et lisaks praktilistele ja esteetiliselt köitvatele pakenditele on osadel klientidel mure pakendite ladustamisega ning seetõttu pakume ka pakendite laoteenust. Teostame varude täpset jälgimist ja aruandlust, et kliendil oleks alati selge, mis täpselt tal laos olemas on ning vastavalt vajadusele saame kiiresti ja paindlikult varusid täiendada,” räägib Tšernjak.
Ta lisab, et aina enam on päevakorras jätkusuutlikkus. „Nõuded tööstustele karmistuvad iga aastaga: näiteks võib tuua ESG regulatsioonid, CO2 jalajälje vähendamine ja jõustuv EUDR regulatsioon. Peame end kursis hoidma ning sammume selles osas koos Skandinaaviaga, kus on väga karmid rohetööstuse nõuded. Enamasti küsivadki sertifikaate rahvusvahelised ettevõtted, aga aina enam vaadatakse neid ka Eestis. Oleme läbinud näiteks ressursitõhususe auditi, mis on aidanud meid digitaliseerimises ning tootmisjääkide minimaliseerimisel. Osaleme meeskonnaga ka ESG meistriklassis, et tõsta ettevõte teadlikkust ning kaardistada ja kohendada ettevõte strateegiat vastavalt regulatsioonidele. Läbipaistvus ja jälgitavus on oluline. Meil on olemas ka puidu tarneahela FSC-sertifikaat ning ohtlike kaupade sertifikaat.”
Tegutsedes 30 aastat eesti turul, on Multipakend Tootmisel kujunenud välja väga tugev meeskond. Mitmed töötajad on ettevõttes ringiga tagasi uute kogemustega, tõdedes, et parim tööandja on ikkagi Multipakend. „See on meie jaoks tõestus, et teeme õiget asja. Hoolime väga oma inimestest,” kõneleb Mihhail. „Oleme neile väga tänulikud nende panuse eest, sest ainult tänu professionaalsele meeskonnale saamegi pakkuda klientidele parimat teenust.”
Multipakend Tootmine tegutseb Tallinnas aadressil Tuuliku tee 4C, kus tootmisruumide suurus on 2400 m2 ja ladu hõlmab 2600 m2. Tööd antakse 56le inimesele. Ettevõte teostab flexo-, offset- ja vajadusel digitrükki ning kliendid saavad sisuliselt tellida oma kujundusega pakendeid tikukarpidest kuni mitmemeetriste mööbliesemeteni. Multipakendi aastane tootmismaht on ligi 12 miljonit ruutmeetrit. Pakendite tiraaž on alates paarisajast kuni mitmesaja tuhandeni. Tellimuste täitmise tähtaeg on reeglina 2-3 nädalat.
Loe lähemalt Multipakendi kohta www.multipakend.ee Seotud lood
Maailma suurim kaablitootja Prysmian on tutvustamas kontserni uut äristrateegiat, millega liigutakse kaablitootjast täislahenduste pakkujaks. Ettevõtte juhi Massimo Battaini sõnul on viieaastase äristrateegia Connect to Lead eesmärk ära kasutada praegust turupositsiooni oma tugevuste arendamiseks ja kindlustamiseks ning olla eestvedaja kaablitööstuse innovatsioonis.