USA teadlased viitavad puuviljasuhkrule
fruktoosile kui ülitõhusale autokütuse allikale, kuid entusiasmi kahandab selle
ja teiste uudsete kütuste tootmise kordades kõrgem hind, kajastas BBC.
Fruktoosist toodetud kütuses on energiat palju enam kui etanoolis, edastas ajakiri Nature. Wisconsin-Madisoni ülikooli teadlaste väitel sisaldab fruktoosist toodetud kütus dimetüülfuraan 40% rohkem energiat kui etanool, ei ole nii kergelt aurustuv ega muutliku koostisega. Fruktoosi saab kas otse taimedest ja viljadest, kasvõi apelsinist, või glükoosist.
Toidukraami kütuseks töötlemise kriitikute väitel tõstab see toiduainete hinda, kui farmerid lähevad üle tulusamale kütusetooraine tootmisele. Poliitikute retoorikas on fossiilsetele alternatiivsete kütuste kasutuselevõtt samal ajal kõrges hinnas.
Briti uurijate väitel on juba olemas tehnoloogia biodiisli saamiseks mitte ainult palmiõlist, vaid paljudest tooraineist, nagu puit, umbrohi ja pruugitud kilekotid. "Biomassi vedeldamise" protsessi edendajate sõnul võiks kuue aasta pärast sellest allikast katta 30% brittide diislivajadusest.
Briti rahvusliku mittetoiduviljade keskuse esindaja Jeremy Tomkinsoni sõnul võiks biokütuse uus põlvkond peale autode katta veel paljusid kütusevajadusi. "Mõju ühiskonnale oleks märksa suurem kui lihtsalt mingi kütuse "ökoloogilise jalajälje" vähendamine kümnendiku võrra nagu praegu." rääkis ta. "Kujutage ette New Yorki minevat lennukit samuti sel kütusel töötamas!"
Uudse tehnoloogiaga tootmisvõimsuste arendamist hinnatakse praegustest biokütuse tootmise ettevõtetest kümme korda kallimaks.
Seotud lood
Ühe ettevõtte alalt ehitusmaterjalide või kütuse vargus on ärile suur kahju. Kui süttib tootmishoone või masin, võib see tähendada mitu miljonit varakahju ning halvemal juhul ohtu inimeludele. Varajane riskide maandamine ja mitu sammu ette mõtlemine võib õnnetuse korral päästa terve äritegevuse.