• 13.04.07, 08:11
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Tšehhi Budweiser tuleb miljardi euroga müüki

Tšehhi majanduse üks pärleid, eakas ja mainekas Budweiser Budvari õlletehas erastatakse, mis valitsuse hinnangul peaks sisse tooma miljard eurot ja lahendama igaveseks Budweiseri kaubamärgitüli.
Jaroslav Hašeki "Švejkistki" tuttavas Ceske Budejovices asuva Budweiser Budvari õlletehase algusajad ulatuvad Austria-Ungari keisririigi päevadesse, kirjutas Äripäev. Firma saksakeelsele algupärale viitab tema kuulsaim kaubamärk Budweiser. Budweis ei tähenda midagi muud kui Budejovicet.
Kui Tšehhi 1990. aastate algul taasiseseisvus, kavatses valitsus õlletehase maha müüa. USA õllehiiu Anheuser-Buschiga peeti seitse aastat läbirääkimisi, aga tehingut ei sündinud, siis sai Tšehhi valitsusel kannatus otsa. Budweiser Budvar otsustati jätta riigi kätte, kuigi kõik teised suuremad õlletehased müüdi maha.
Nüüd minnakse Budweiseriga uuele ringile. Parempoolne valitsus teatas, et Budweiser Budvar muudetakse riigiettevõttest aktsiaseltsiks ja erastatakse. Hind on soolane - umbes miljard eurot. Ja jällegi peetakse peamiseks ostjakandidaadiks Anheuser-Buschi.
Need kaks kanget vaidlevad Budweiseri kaubamärgi üle juba ligi sada aastat. Kaks saksa emigranti, Eberhard Anheuser ja Adolphus Busch, hakkasid XX sajandi algul USAs ilma litsentsita valmistama Euroopas tuntud õllesorte, mis meeldisid Euroopast sisserännanutele. Kui Tšehhi tootjad sellest teada said, sõlmisid pooled 1911. aastal kokkuleppe, et Anheuser-Busch maksab Budweiseri nime kasutamise eest kompensatsiooni.
Kui maailmaturg Tšehhi ees taas avanes, tõlgendasid Budweiser Budvar ja Anheuser-Busch vanu leppeid erinevalt. Alles eelmisel talvel saabus poolte vahele leppimine, kui nad soostusid USA turul koostööd tegema. Seetõttu ongi kõige tõenäolisem Budweiser Budvari ostja Anheuser-Busch.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 17.01.25, 16:09
Kas elektriauto ja hübriidajamiga sõiduk saavad olla samas hinnaklassis?
Saavad, vähemasti uue Opel Frontera näitel, mille korral on hübriidajamiga sõiduki (GS-varustuses) ja soodsaima täiselektrilise versiooni hinnaerinevuseks vaid 900 eurot. Kui te ei usu, siis minge ja uurige lähimas Opeli esinduses ise järele. Lisaks leiate sealt teisegi Opeli linnamaasturite alase uudise, milleks on auhinnatud Grandlandi teine põlvkond.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Tööstusuudised esilehele