• ST
  • 06.05.24, 10:42

AUTOTEST | Oma klassi suurim elektriline maastur Kia EV9 paistab tugevas konkurentsis eriti silma

Kia EV9 on suur, võimas ja esinduslik elektriauto, mis on sobilik nii igapäeva- kui ka mõnusateks pereväljasõitudeks suvilasse, või hoopiski Euroopat avastama.
Maailma naiste aasta autoks 2024 valiti täiselektriline ja 7-kohaline luksusmaastur Kia EV9.
  • Maailma naiste aasta autoks 2024 valiti täiselektriline ja 7-kohaline luksusmaastur Kia EV9. Foto: Raul Mee
Elektrimaasturit testis teemaveebi kaubandus.ee juht Maarit Eerme.
Olen varem sõitnud mitmete elektriautodega, aga täiselektrilise luksusmaasturi Kia EV9 sõidukogemus oli erakordne. Tavapäraste elektriliste sõiduautodega saab seda küll võrrelda, aga samas nagu ei saa ka, sest tegemist on praegusel hetkel kõige suurema elektrilise sõiduautoga, kus on mõnusalt ruumi kõigile pereliikmetele.
Teemaveebi kaubandus.ee juht Maarit Eerme sõnas, et on varem sõitnud mitmete elektriautodega, aga täiselektrilise luksusmaasturi Kia EV9 sõidukogemus oli tema jaoks erakordne.
  • Teemaveebi kaubandus.ee juht Maarit Eerme sõnas, et on varem sõitnud mitmete elektriautodega, aga täiselektrilise luksusmaasturi Kia EV9 sõidukogemus oli tema jaoks erakordne. Foto: Raul Mee
Ja auto gabariitidega harjumine võttis omajagu aega - alguses oli ikka tunne, kas mahun temaga oma sõidusuunda ära. Tegelikult mahtus väga ilusasti, aga kui eelnevalt on peamiselt väiksemate autodega sõidetud, siis ümberharjumine nõudis oma aja.
Gabariitidega harjumine võttis Maarit Eermel omajagu aega - alguses oli tal ikka tunne, kas mahub oma sõidusuunda ära.
  • Gabariitidega harjumine võttis Maarit Eermel omajagu aega - alguses oli tal ikka tunne, kas mahub oma sõidusuunda ära. Foto: Raul Mee
Juhiiste jätab mälusse, millist positsiooni viimane sõitja nautis
Kia EV9 tõmbab oma välimusega tähelepanu ning selles osas võib temaga tuua paralleele teiste tavaliste suuremate maasturitega. Sisemuselt on ka auto igati mugav ning juhiiste jätab mälusse, millises positsioonis viimane sõitja istus ning reguleerib selle ise paika. Lisaks on kõigile sõitjatele ka mõnusalt jalaruumi ja mis eriti oluline – mõnusalt ruumi on ka kolmandas reas istujatele. Tavaliste 6- või 7- kohaliste autode puhul ongi suureks probleemiks kitsus ja nii saavad kolmandasse ritta istujad olla vaid lapsed. Istmed on üllatavalt mugavad ning autos on ka mitmeid panipaiku, kuhu asju poetada.
Juhiiste jätab mälusse, millises positsioonis viimane juht või kaasreisija istus ning reguleerib selle ise paika.
  • Juhiiste jätab mälusse, millises positsioonis viimane juht või kaasreisija istus ning reguleerib selle ise paika. Foto: Raul Mee
Vaatamata märkimisväärsele 5-meetrisele pikkusele paistab sõiduk silma oma aerodünaamikaga, mis aitab kaasa tema erakordsele jõudlusele. Märkimisväärne on see, et Kia EV9 pakub nii kahesuunalist laadimist kui ka ülikiire laadimise võimalusi. Ise küll ei proovinud, kuid autot on väidetavalt võimalik kasutada ka nö akupangana suvilas, kui on tarvis mingi seadme jaoks elektrit, kuid seda parasjagu saada ei ole.
Kõigile sõitjatele ka mõnusalt jalaruumi ja mis eriti oluline – mõnusalt ruumi on ka kolmandas reas istujatele.
  • Kõigile sõitjatele ka mõnusalt jalaruumi ja mis eriti oluline – mõnusalt ruumi on ka kolmandas reas istujatele. Foto: Raul Mee
Kia EV9 põrandakatted on tehtud ookeani koristamisel leitud ja ümbertöödeldud plastist kalavõrkudest
Rääkides auto interjöörist, siis tõden, et tegemist on väga peresõbraliku autoga ning tänu teise rea 180 kraadi pööratavatele istmetele saab auto sisemuse muuta ka elutoaks. Salong on mõnusalt avar ja päevavalge ka tänu kahele katuseluugile.
Ja Kia EV9 sisemus on võimalik muuta ka magamistoaks. Kui 7-kohalisel autol kaks tagumist istmerida alla lasta, tekib korralik voodi.
Märkimata ei saa jätta ka seda, et interjööris on kasutatud hulgaliselt taaskasutatud ja taimepõhiseid materjale, et vähendada kahjulikku mõju keskkonnale samas aga säilitades stiilset ja nauditavat üldmuljet. Jätkusuutlikus on IN ning põnev fakt on ka see, et EV9 põrandakatted on valmistatud ookeani puhastuse käigus korjatud ja ümbertöödeldud kalavõrkudest.
Eestis müüdav Kia EV9 on juba täisvarustusega - proovisõit oli seega igati mõnus, sujuv ning küllaltki vaikne. Elektriautode suureks plussiks minu jaoks on kiirendus, mis teeb möödasõidud väga ohutuks.
Palju lisasid ja võimekust – juhi massaažitoolist kuni purjejahi vedamiseni
Auto on suur ja pagasiruumi mahutavus umbes 800 liitrit, kui kasutusel on kaks rida istmeid. Kui käigus on aga ka kolmas istmerida, siis ilmselt kõikide pereliikmete kohvrid ära ei mahu. Kuid ka sellele on lahendus olemas ning autole on võimalik paigaldada juurde lisad - veokonksu külge raam koos koti/rattahoidjaga või katusele boks. Kuigi tegemist on elektriautoga, siis auto on nii võimas, et ta saab väga edukalt hakkama ka suuremate asjade vedamisega, näiteks jahi või paadi vedamisega. Lisaks on autol olemas ka üks täiendav panipaik kapoti all, mis pakub võimalust mugavalt hoiustada näiteks auto laadimisjuhtmeid.
Kõige üllatavam lisafunktsioon, mida ei oleks oodanud oli juhi istmes olev massaažitooli võimalus. Ühe lihtsa nupuvajutusega saad valida, kas masseeritakse tagumikku, selga või mõlemat korraga. Väga mõnus lisa oli ka see, et GPSi kasutamisel või telefonikõne ajal on heli maas vaid eesreas ning tagumistes ridades mängib muusika edasi.
Juhil on esipaneelil kolm suurt ekraani kõikide funktsioonidega ja hea helisüsteem. Luksuslikul maasturil ei ole puudust ka erinevate telefonide laadimissüsteemidest, mida leidub kõikides istmeridades.
  • Juhil on esipaneelil kolm suurt ekraani kõikide funktsioonidega ja hea helisüsteem. Luksuslikul maasturil ei ole puudust ka erinevate telefonide laadimissüsteemidest, mida leidub kõikides istmeridades. Foto: Raul Mee
Juhil on esipaneelil kolm suurt ekraani kõikide funktsioonidega ja hea helisüsteem. Nutiseade on võimalik väga kergelt ühendada Apple või Android Cari abil. Luksuslikul maasturil ei ole puudust ka erinevate telefonide laadimissüsteemidest, mida leidub kõikides istmeridades. Reisimine Kia EV9ga on tehtud tõesti väga mugavaks.
Kia EV9 puhul on võimalik kasutada ka digitaalset võtit, millega saab auto avada ning käivitada. Kui võti on salvestatud nutitelefoni või-kella, siis on võimalik seda jagada ka teistele sõitjatele mugavaks kasutamiseks. Lisaks on äpi abil võimalik saada ülevaade, kus auto asub, sisse lülitada auto soojendus või jahutus ning kontrollida auto laadimist.
Kia EV9 läbis liiva-väljakutse väga edukalt ning mitte hetkekski ei tekkinud kinni jäämise tunnet.
  • Kia EV9 läbis liiva-väljakutse väga edukalt ning mitte hetkekski ei tekkinud kinni jäämise tunnet. Foto: Raul Mee
Proovitud sai ka seda, kuidas auto saab hakkama liivast läbi minekuga. Tegemist on ikkagi neljarattaveoga ning see võimekus oli tarvis proovile panna. Kia EV9 läbis liiva-väljakutse väga edukalt ning mitte hetkekski ei tekkinud kinni jäämise tunnet. Auto roolil on kerge nupuvajutusega võimalik valida maastikutüüp, millel parasjagu sõidad: liiv, muda või lumi.
Laadimine ei ole mitte midagi hullu aga mõtle teekond läbi
Kuuldes, et paljud peavad elektriautode puhul kõige suuremaks murekohaks läbisõitu ning planeerivad teekondi nii, et aku poolel teel kindlasti tühjaks ei saaks. Elektriautoga sõites peab täna veel tõesti rohkem läbi mõtlema, kuidas autot laadida, kuid tegemist ei ole võimatu missiooniga. Tuleb endale lihtsalt selgeks teha, kus on laadimispunktid – õnneks ka auto GPS näitab lähimaid laadimispunkte – tuleb ennast registreerida lihtsalt erinevate teenusepakkujate kasutajaks.
Kiirlaadimisega on võimalik laadida 249 kilomeetrit kuni 15 minutiga ning see läheb umbes maksma 20 eurot. Teekonna pikkus sõltub lõpuks ka sellest, kui palju asju oled auto peale laadinud ning milliseid lisad oled autos tööle pannud.
Laadimispunktide asukohad tuleb endale selgeks teha – õnneks ka auto GPS näitab lähimaid laadimispunkte – soovitav on ennast registreerida mitmete erinevate teenusepakkujate kasutajaks.
  • Laadimispunktide asukohad tuleb endale selgeks teha – õnneks ka auto GPS näitab lähimaid laadimispunkte – soovitav on ennast registreerida mitmete erinevate teenusepakkujate kasutajaks. Foto: Raul Mee
Laadimise puhul tuleb enda jaoks paika panna uus käitumismuster – ideaalne on see, kui saad kodus auto ööseks laadima panna. Ja kui lähed näiteks kaubanduskeskusesse või toidupoodi ostlema, siis võiks selle juures olla ka loomulik panna auto samal ajal laadima. Maanteel pikemaid otsi sõites on hea teha paus ning puhata. Võtta kohv või väike amps ning anda samal ajal ka autole särtsu juurde nii palju kui vaja. Elektriautode puhul ei ole laadimisega midagi hullu, tuleb vaid enda teekond läbi mõelda.
TEHNILISED NÄITAJAD:
EV9 GT-Line TX
Käigukasti tüüp: automaat
Veoskeem: AWD
Kütus: elekter
Aku mahutavus (kWh): 99,8
Võimsus (kW): 318
Elektrienergia kulu (kWh/100 km): 22,8
Elektrienergia kulu linnas (kWh/100 km): 17,2
Kiirendus 0-100 km/h (s): 5,3
Sõiduulatus (km): 505
Pikkus (mm): 5015
Laius (mm): 1980
Kõrgus (mm): 1780
Täismass (kg): 3240
Piduriga haagis (kg): 2500
Pakiruumi suurus (l): 308 – 2393
Hind: 93 092 eurot
Allikas: KIA Auto AS
Tunnustused
+ Maailma naiste aasta autoks 2024 valiti täiselektriline ja 7-kohaline luksusmaastur Kia EV9
+ Red Dot Design konkursil tunnustati Kia EV9 autode ja mootorrataste kategoorias parimatest parimaks

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 29.10.24, 13:19
Weldman toob keevitamismaailma uued põnevad võimalused ning õppemeetodid
Kiiresti muutuvad ajad nõuavad valmisolekut kiireteks arenguteks ka ettevõtetes ning töötajate oskustes. Pidev areng ja enesetäiendus pole tänases maailmas erand, vaid argipäev. Selle eest, et püsida järjel keevitamismaailmas toimuvaga, kannab Eestis hoolt Weldman.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Tööstusuudised esilehele