Eesti esimene biometaanil sõitev töölaev sai kiilu
Kolmapäeval sai pidulikult kiilu Riigilaevastiku uus biometaanil ja elektril liikuv mitmeotstarbeline töölaev, mille projekteerib ja ehitab Eesti ettevõte Baltic Workboats. Laev valmib 2026. aastal.
Uue töölaeva ehituse algust tähistava kiilu panekul osalesid nii tellija kui ehitaja esindajad. Foto: Kristel Kask/Riigilaevastik
Läbiviidud tseremoonia käigus paigaldati kiilu külge traditsiooniline laevale õnne toov münt ja kingiti laevale ja laeva ehitajatele graveeritud tahvlid. Samuti anti üle laeva klassifitseerimisühingu sertifikaat. “Kiilupanekut peetakse laeva sünnihetkeks ning sellega on enam kui kolm tonni kaaluv esimene kiiluplokk nüüd paigas. Konteksti mõttes on see siiski vaid poolteist protsenti kogu laeva kaalust,” ütles Riigilaevastiku arendusteenistuse direktor Sander Sääsk.
19. jaanuaril allkirjastas Riigilaevastik uue töölaeva projekteerimis- ja ehitustööde lepingu Eesti ettevõttega Baltic Workboats. 100% biometaanil ja elektril liikuv mitmeotstarbeline töölaev valmib 2026. aastal ja tagab riigile parema võimekuse regulaarseteks poitöödeks, laevateede hoolduseks, kaasaegseteks teadusuuringuteks, reostustõrje korraldamiseks ja päästeoperatsioonideks.
Eestil on suur potentsiaal saada oluliseks tegijaks üleilmses laevade ümberehituse ja moderniseerimise valdkonnas, mis võiks riigile tuua kuni 70 miljonit eurot maksutulu aastas, selgub värskelt valminud uuringust.
Läinud reedel pandi Leedus Klaipeda sadamas maha sümboolne kiil, mis tähistab Leedu esimese vesinikulaeva ehituse algust. Vesinik-elektrilaev valmib tuleva aasta lõpus ning alustab Klaipeda sadamas tööd jäätmekogumislaevana.
Eesti kapitalil põhinev logistikaettevõte Via Express omab transporditeenuse osutamises enam kui 10-aastast kogemust. Ettevõte garanteerib klientidele täpsed tarneajad ning kauba kahjustamata kohalejõudmise. Nii tava- kui ka režiimikaupu vedavale Via Expressile on omistatud kvaliteedi-, toiduohutuse- ning keskkonnajuhtimise ISO-sertifikaadid.