Läinud reedel pandi Leedus Klaipeda sadamas maha sümboolne kiil, mis tähistab Leedu esimese vesinikulaeva ehituse algust. Vesinik-elektrilaev valmib tuleva aasta lõpus ning alustab Klaipeda sadamas tööd jäätmekogumislaevana.
Laevakere hakkab kuju võtma. Foto: Port of Klaipeda
Laeva projekteerivad ja ehitavad koostöös Saaremaa laevaehitaja Baltic Workboats ja tööstuskontserni BLRT Grupp kuuluv laevaehitustehas Western Baltija Shipbuilding. WBS ehitab valmis laevakere ja paigaldab sinna lõviosa abiseadmetest, Baltic Workboats omakorda seadmestab laeva vesinikkütuseelemendiga, elektri-, navigatsiooni- ja automaatikasüsteemidega ning sisustab meeskonna eluruumid. Laeva ehituseks investeeriti 12 miljonit eurot.
Klaipėda sadamasse sisenevatelt alustelt laevaheitmete korjeks mõeldud laeva projekteerimine ja ehitamine on Baltic Workboatsi ja tööstuskontserni BLRT Grupp kuuluva laevaehitustehase Western Baltija Shipbuilding esimene suurem ühisprojekt. Lepingu kogumaksumus on ligi 11 mln eurot.
Saaremaa laevaehitaja Baltic Workboats ja Hollandi laevaehitusfirma Damen Shipyards sõlmisid partnerluslepingu Dameni teeninduslaevade ehitamiseks Saaremaal. Esimeste laevakerede ehitus algas juba maikuus, esimene laev peaks valmima aasta pärast.