Eesti rõiva- ja tekstiilitööstuste koondkäive on viimase aasta jooksul langenud keskmiselt 10%, kuid turuosad pole eriti muutunud – viieteistkümne suurema ettevõtte käes on 60% turust, selgub Infopanga värskest konkurentsiraportist.
- Wendre on küll suurima müügituluga tekstiilitööstus, kuid aastaga on kaotatud käibest üle 13 miljoni euro. Foto: Andras Kralla
Kui veel aasta esimese kvartali lõpu seisuga sai öelda, et sektori koonkäive on langenud marginaalselt 1,1%, siis kolmanda kvartali lõpus oli langus juba oluliselt suurem – rõivatööstuse koondkäive langes aasta ajaga 9,9% ja tekstiilitööstusel 10,3%.
Värske rõiva- ja tekstiilitööstuse konkurentsraporti leiad
SIIT!
Sektori suuremate ettevõtete koondkäibe dünaamika on väga sarnane kogu sektori koondkäibe dünaamikaga: 10 ja 15 suurema ettevõtte turuosa kahanes 1 protsendipunkti võrra, 5 suurima ettevõtte turuosa ei muutunud. 15 suurema ettevõtte käes on ligi 60% turuosa, mis tähendab, et turg on üsna selgelt jaotunud.
Järgnevalt vaatame tööstusharu kahe sektori seisu eraldi.
Seotud lood
Pingerivis 102 ettevõtet. “Tekstiilitööstuse populaarsus on mitu aastat langustrendis”
Sel aastal esmakordselt koostatud tekstiilitööstuse TOPi esiotsa jõudnud firmad jäävad eelmise aastaga rahule ja valmistuvad jätkuvaks kasvuks, kuid sektori üldseisu hindavad ettevõtted langevaks.
Positiivne on, et kasvama on hakanud töötaja kohta loodud lisandväärtus ja käive, kirjutab Eesti Rõiva- ja Tekstiililiidu juht Ruta Rannala kommentaaris Infopanga värskele tekstiili- ja rõivatööstuse aastaraportile.
Kriisiaastatest üle saanud unetarvikute tootja Wendre alustas oma kaubamärkide ning jaekaupluste võrgu väljaarendamisega. Esimene kauplus avatakse Tallinnas Järve Keskuses.
Töötajate palk tõusis
Haljala tekstiilitööstuse The Fine Bedding Company viimane majandusaasta lõppes ligi 100 000 eurose kahjumiga ning käive langes varasema aastaga võrreldes 11,6%.
Maailma suurim kaablitootja Prysmian on tutvustamas kontserni uut äristrateegiat, millega liigutakse kaablitootjast täislahenduste pakkujaks. Ettevõtte juhi Massimo Battaini sõnul on viieaastase äristrateegia Connect to Lead eesmärk ära kasutada praegust turupositsiooni oma tugevuste arendamiseks ja kindlustamiseks ning olla eestvedaja kaablitööstuse innovatsioonis.