Saunatootja: eksport on müügi, turunduse ja arenduse sümbioos
Thermory grupis tegutsev saunatootja Auroom on müünud pea kogu oma toodangu välisturgudele. Kuidas selleni jõuti, seda tutvustas Auroomi tegevjuht ja juhatuse liige Marten Merdikes konverentsil Industry 5.0.
Auroomi edu eksporditurgudel põhineb tugeva brändi loomisel ja laialdasel turundusstrateegial. "Meie jaoks on eksport müügi, turunduse ja arenduse sümbioos," rõhutab Merdikes. Ettevõtte müügivõrgustik tugineb riiklikele edasimüüjatele ning Auroom ekspordib täna rohkem kui 30 riiki, kusjuures eksport moodustab 99% nende müügist.
Messil oma tooteid tutvustades pead sa esiteks silma paistma, teiseks kliendile meelde jääma, rääkis snäkitootja Balsnack arendusjuht ning juhatuse liige Reigo Rusing konverentsil Industry 5.0 ettevõtte turundusnippe tutvustades.
Eesti merendusklaster Estonian Marine and Manufacturing Initiative (EMI) on viimastel aastatel suutnud edukalt suurendada oma ekspordivõimekust, luues tihedaid rahvusvahelisi sidemeid ja innovatiivseid lahendusi. Konverentsil Industry 5.0 rääkis pikaajalise laevaehituskogemusega EMI juht Argo Sildvee klastri arengust ja edulugudest ekspordi suurendamisel.
Viimased kaks aastat olid väga head, aga eelolev tuleb kindlasti kehvem, ennustas käsitöö palkmaju tootva Hobbitoni tegevjuht Andrus Prangli vastuses Tööstusuudiste arvamusliidrite küsitlusele. Sama meelt on ka teised puidusektoriga seotud tööstusjuhid.
Tulevikukindel tööstus vajab hooneid, mis on nutikalt planeeritud, energiatõhusad ning lihtsalt kohandatavad vastavalt muutuvatele vajadustele. Need omadused ei taga mitte ainult efektiivset tootmist, vaid aitavad ka hoida püsikulusid kontrolli all ja tagavad hoone pikaajalise kasutatavuse.