Baltic Workboatsi tehasejuht Erik Aleksejev: Saaremaa laevaehitaja niipea roboteid rakendama ei hakka
Baltic Workboats niipea täisautomatiseeritud robottehasele ei mõtle, sest Nasval valmivate laevade juures on vähe standardseid töid, rääkis tööstuskonverentsil Industry 5.0 Baltic Workboats tehase juht Erik Aleksejev.
Marko Saviauk (paremal) ja Erik Aleksejev. Foto: Rene Lutterus
Aleksejev osales koos tarkvaraettevõtte Leanest juhi Marko Saviauku ja TalTechi infotehnoloogia teaduskonna dekaani Gert Jervaniga arutelul uute tehnoloogiate kasutamisest tööstuses. Ja kuigi digitaliseerimine on ka laevaehituses ülimalt oluline suund, ei saa vähemalt lähiajal Saaremaal palju roboteid kasutada.
19. jaanuaril allkirjastas Riigilaevastik uue töölaeva projekteerimis- ja ehitustööde lepingu Eesti ettevõttega Baltic Workboats. 100% biometaanil ja elektril liikuv mitmeotstarbeline töölaev valmib 2026. aastal ja tagab riigile parema võimekuse regulaarseteks poitöödeks, laevateede hoolduseks, kaasaegseteks teadusuuringuteks, reostustõrje korraldamiseks ja päästeoperatsioonideks.
Ettevõtluse ja Innovatsiooni Sihtasutuse rakendusuuringute programmi (RUP) viiendas voorus said uudsete tehnoloogiate arendamiseks toetust 15 ettevõtet kogumahus 18,3 miljonit eurot.
Metalli- ja elektroonikatööstuses tegev Inission Tallinn käivitas Lagedi mehaanikatehases kaks miljonit eurot maksnud tootmisseadmed, nende hulgas ka Eestis ainulaadse robottöökeskuse.
Kiirelt muutuv maailma nõuab tööstusettevõtetelt pikemajalist strateegiat, ainult järgmisele kvartalile mõtlemine ei aita, kirjutab ABB Balti riikide ärijuht Jukka Patrikainen vastuses Tööstusuudiste arvamusliidrite küsitlusele.
Kiiresti muutuvad ajad nõuavad valmisolekut kiireteks arenguteks ka ettevõtetes ning töötajate oskustes. Pidev areng ja enesetäiendus pole tänases maailmas erand, vaid argipäev. Selle eest, et püsida järjel keevitamismaailmas toimuvaga, kannab Eestis hoolt Weldman.