Alkoholivabade jookide turu suur hüpe: alkoholivabad tooted saavad jaekettidelt rohkem riiulipinda
Igal aastal mitmete uute alkoholivabade toodetega välja tulnud joogitootjad räägivad, et see turg on viimastel aastatel teinud suure hüppe. Seda kinnitavad ka jaeketid, kes osaliselt on neile andnud ka rohkem riiuli- või kampaaniapinda.
Alkoholivabad õllejoogid on hetkel kasvutrendis Foto: Jaak Jänes
Saku Õlletehase juhatuse liige Jaan Härms ütles, et neil on kasvanud alkoholivabade jookide müük esimese viie kuuga 27%, võrreldes eelmise aasta sama perioodiga.
Hiljuti Riigikogus usaldushääletusega seotud maksumäärade muutus tõstab järgmisel kolmel aastal alkoholiaktsiisi viis protsenti aastas. Eelnõu seletuskirja järgi on aktsiisi tõstmise eesmärgiks kasvatada aktsiisitulu ja vähendada alkoholi kättesaadavust. Tööstusuudiste küsitletud joogitootjate esindajad selle eesmärgi täitumisse ei usu.
"Tööstusuudised eetris" saates on külas Saku Õlletehase juht Jaan Härms, kellega on juttu maksudest, majandusest, investeeringutest, pakenditest, tööjõust, Venemaast, Valgevenest, Ukrainast ja paljust muust.
Ka rasketel aegadel tuleb näha võimalusi, ütles Liviko juht Janek Kalvi Tööstusuudiste arvamusliidrite küsitlusele vastates. Positiivseid märke näevad ka tema kolleegid Saku Õlletehases ja A. Le Coq´is, kuid laiemas plaanis peavad joogitootjad olukorda trööstituks.
Väga heale aastale järgnes suur langus, võib kokku võtta joogitootjate kogemuse. Raskusi on praegu paljudel ettevõtetel, nendib TOPi võitja, joogitootja A. Le Coqi turundusjuht Katrin Vernik.