Hiina idufirma väidab, et leiutas imeliste omadustega aku elektriautodele
Hiina idufirma toob turule aku, mis väidetavalt ei kaota külma käes oma võimsust ning mida saab täis laadida vähem kui kümne minutiga. Nii väidab Hiina star-up Greater Bay Technology, mis esitles hiljuti oma elektriautodele mõeldud akut.
Kauppalehti kirjutab, et väidetavalt kasutab ettevõte oma uuenduslikus Phoenixi akus ülijuhtivaid materjale, mis annavadki võimaluse parandada aku omadusi. Samuti on sellele lisatud temperatuurihalduse süsteem, mis suudab aku soojendada viie minutiga miinus 20 kraadi juurest pluss 25 kraadini. Tänu sellele saab aku laadida kõigi ilmaolude juures laadida täis vaid kuue minutiga.
Nutika energiajuhtimise ettevõte Eaton osaleb võtmepartnerina üle-Euroopalises uurimis- ja innovatsiooniprojektis, et luua vajalikud tehnoloogiad ja ärimudelid elektrisõidukite laadimise infrastruktuuri arendamiseks. Pea 10 miljoni euro suurune projekt kestab neli aastat ja hõlmab kogu elektriautode laadimise ahelat.
Elektriautod on tulnud selleks, et jääda, ja nende osakaal kasvab ka aasta-aastalt, kuid Eesti on selles osa olnud pigem sabassörkija, märgib ABB Balti riikide juht Jukka Patrikainen.