• 28.02.20, 09:17

Liviko hakkas kadakamarjaõlut tootma

Kodumaine alkoholitootja AS Liviko hakkas tootma kadakamarjaõlut Re-crafted Crafter’s Junibeer. Kadakamarjaõlu valmib zero waste ehk jäägivaba tootmise põhimõttel ehtsatest kadakamarjadest, mida on eelnevalt džinni tootmiseks kasutatud.
Liviko joogiarhitekt Hanna Kaur
  • Liviko joogiarhitekt Hanna Kaur Foto: Meeli Küttim
„Kui varem läksid džinni tootmisel kasutatud kadakamarjad jäätmekäitlusesse, siis nüüd kasutame väärtuslikku toorainet uuesti, fermenteerides marjades sisalduva orgaanilise suhkru alkoholiks. Esimesel korral kadakamarju kasutades on tulemuseks džinn, teisel korral kadakamarjaõlu või karastusjook,“ rääkis Liviko joogiarhitekt Hanna Kaur.
Nimi Junibeer on tuletatud ingveriõlle (ginger beer) eeskujul kadakamarjade inglisekeelsest nimetusest juniper berry. Junibeer on nii uue joogi nimetus kui ka Re-crafted Crafter’si turule toomisega maailmas loodud joogikategooria.
„Toorainet taaskasutava tootmise idee tekkis meil Livikos tänu Crafter’si džinni peamise komponendi, ravimtaimena tuntud kadakamarja põhjalikule laboratoorsele analüüsile. Liviko tehnoloogid ja keemikud analüüsisid destillatsioonist järele jäävat kadakamarja ekstrakti, mille stabiilne kvaliteet ning rikkalik ja magus maitsepalett viisid mõtteni neid marju uuesti kasutada. Nii sündisid eelmisel aastal alkoholivabad karastusjoogid ja nüüd alustasime kadakamarjaõlle tootmist,“ rääkis Liviko joogiarhitekt Hanna Kaur.
Džinni tootmisel kasutatud kadakamarjadest valmib kaks täiesti uut jooki: Re-crafted Crafter’s Junibeeri alkoholivaba karastusjook ja 3,2-protsendilise alkoholisisaldusega kadakamarjaõlu.
Maailmas uuenduslik džinni tootmisjääki taaskasutav meetod töötati välja Livikos. Sarnase maitseprofiiliga või valmistamisviisiga toodet seni maailmas ei olnud, tegemist on Liviko joogiinnovatsiooniga. Toote ökoloogilise jalajälje minimeerimiseks otsustati joogis esile tuua ainult need maitsed, mis džinni destillatsiooniprotsessi jäägina tekkisid.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 17.01.25, 16:09
Kas elektriauto ja hübriidajamiga sõiduk saavad olla samas hinnaklassis?
Saavad, vähemasti uue Opel Frontera näitel, mille korral on hübriidajamiga sõiduki (GS-varustuses) ja soodsaima täiselektrilise versiooni hinnaerinevuseks vaid 900 eurot. Kui te ei usu, siis minge ja uurige lähimas Opeli esinduses ise järele. Lisaks leiate sealt teisegi Opeli linnamaasturite alase uudise, milleks on auhinnatud Grandlandi teine põlvkond.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Tööstusuudised esilehele