Eesti esimene elektriauto Nobe on hädas: tootmise käima lükkamiseks napib igal sammul raha ning isegi mõnda aega tagasi ühisrahastusplatvormil Indiegogo alustatud kampaania ei taha kuidagi vedu võtta.
- Nobe auto jääb silma ja selle loojad said kuju loomiseks inspiratsiooni kanamunalt. Foto: Ints Kalnins, Reuters/Scanpix
"Kehvasti läheb, kampaanial läheb väga viletsalt," ütleb Nobe looja Roman Muljar. "Arvasime, et Eesti inimesed tahavad oma nime sinna auto peale, mis jääb Nobe autovabrikus sümboolsele kohale, aga ei taha vist ikka," viitas Muljar ühele kingitusele, mida rahakaasajatele toetuse eest antakse.
Nime saab väikeses kirjas autole 18 euro annetamisel. Seda on teinud seni 23 toetajat. 54 euro andmisel saab kaasa Nobe T-särgi – sellise summa on andnud kaks inimest. 90 euro eest saab oma nime esindusautole suurelt, mida on praeguse seisuga teinud kuus inimest. 350 euroga võib saada testsõitja sertifikaadi, aga seda võimalust ei ole veel keegi tahtnud kasutada. Küll aga on üks inimene toetanud 619 euroga ning nii saanud omale Nobe auto ostmiseks 1000eurose allahindluskupongi.
Kui Indiegogos annetada 26 004 eurot, saab omale hiljem ka päriselt Nobe kolmerattalise auto. Praegu on Indiegogo keskkonna kaudu kokku kogunenud veidi alla 4000 euro. "Muidu läheb hästi," on Muljar ikkagi optimistlik. "Kogu aeg tuleb ilusaid uudiseid, kuidas me silma jääme – meist kirjutatakse, lootustandvalt kiidetakse, suured ajakirjad võtavad ühendust, aga kassa on ikka tühi."
Seotud lood
Kiiresti muutuvad ajad nõuavad valmisolekut kiireteks arenguteks ka ettevõtetes ning töötajate oskustes. Pidev areng ja enesetäiendus pole tänases maailmas erand, vaid argipäev. Selle eest, et püsida järjel keevitamismaailmas toimuvaga, kannab Eestis hoolt Weldman.