• 03.12.17, 11:03
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Tuulikuid ei lubata ei itta ega läände

Reedel toimunud Energia aastakonverentsil tõdeti, et liiga jäigad reeglid on tuuleenergia arengu Eestis seisma pannud.
Enefit Taastuvenergia juht Aavo Kärmas, tuuleenergia assotsiatsiooni juht Tuuliki Kasonen ja Eleoni juhatuse liige Oleg SÕnajalg tõdesid, et tuuleenergial ei lasta areneda.
  • Enefit Taastuvenergia juht Aavo Kärmas, tuuleenergia assotsiatsiooni juht Tuuliki Kasonen ja Eleoni juhatuse liige Oleg SÕnajalg tõdesid, et tuuleenergial ei lasta areneda. Foto: Raul Mee
Enefit Taastuvenergia juht Aavo Kärmas tõdes energia aastakonverentsil, et tuuleenergias ei ole viimastel aastatel märkimisväärselt uusi võimsusi turule tulnud, kuigi arendustega tegeletakse. Kärmas märkis, et üks põhjus võib olla toodangu piir 600 gigavatt-tundi, kuhu maani makstakse taastuvenergia toetusi.
Kärmas jäi siiski optimistlikuks ja ütles, et peamine on vaadata tulevikku. „Tuuleenergia hinnad on muutunud üha odavamaks. Mina ise olen optimistlik, kui rääkida Eestist. Kuigi jah, ma isiklikult arvan, et maismaal enam väga palju võimalusi arendada ei ole.“ Tulevik võiks seega olla tema arvates Eestis hoopis meretuule käes.
Eesti Tuuleenergia Assotsiatsiooni tegevjuht Tuuliki Kasonen väljendas aga tuleviku osas muret, sest Eesti näitab end tuuleenergia osas väga eesrindlikuna, aga praktikas see alati nii ei ole. „Ma ei tea, kuidas me täidame oma energia- ja kliimapoliitika eesmärgid, sest ma ausalt öeldes ei tea, kuhu me need tuulikud paneme.“ Ta ütles, et maismaal on praegu üks projekt, millel on kõik load olemas ja selle peale käib suur ralli. Merel pole aga ühtegi sellist projekti.
Loe pikemalt Äripäevast
Autor: Kristel Härma, Äripäev

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 17.01.25, 16:09
Kas elektriauto ja hübriidajamiga sõiduk saavad olla samas hinnaklassis?
Saavad, vähemasti uue Opel Frontera näitel, mille korral on hübriidajamiga sõiduki (GS-varustuses) ja soodsaima täiselektrilise versiooni hinnaerinevuseks vaid 900 eurot. Kui te ei usu, siis minge ja uurige lähimas Opeli esinduses ise järele. Lisaks leiate sealt teisegi Opeli linnamaasturite alase uudise, milleks on auhinnatud Grandlandi teine põlvkond.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Tööstusuudised esilehele