• 26.02.16, 15:31
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Harju Elektril rekordiline käive ja ärikasum

Harju Elekter teatas, et teenis möödunud aastal aegade suurima müügitulu ja ärikasumi.
Harju Elekter
  • Harju Elekter Foto: Raul Mee
2015. aasta konsolideeritud müügitulu oli 60,7 miljonit eurot, mis on 10,1 miljonit eurot ehk 19,9% rohkem kui 2014. aastal. Ärikasum kasvas tunamullusega võrreldes 1 miljoni euro võrra ehk 47% ja oli 3,3 miljonit eurot. 2015. aasta konsolideeritud puhaskasum oli 3,2 miljonit, aasta varem oli see 9,8 miljonit eurot.
„Harju Elektri kontserni 2015. aasta oli edukas. Vaatamata maailma majanduskeskkonna ebastabiilsusele, täitsime endale püstitatud eesmärgid, teenides läbi aegade suurima müügitulu ja ärikasumi,“ kirjutas ettevõte majandusaruandes.
Neljanda kvartali konsolideeritud müügitulu oli 15 miljonit eurot, mis on 6,1% ehk 0,8 miljonit eurot rohkem kui aasta varem samas kvartalis. Neljanda kvartali puhaskahjum oli 16 000 eurot, aasta tagasi samal ajal oli puhaskasum 253 000 eurot.
Aruandeperioodi tulemuste võrdlemisel eelmise aastaga avaldasid kõige rohkem mõju see, et 2014. aasta majandustulemustes kajastus Finnkumu Oy (soetatud juunis 2014) kohta ainult firma teise poolaasta tegevus, samuti sisaldusid 2014. aasta 12 kuu puhaskasumis sidusettevõttest (AS Draka Keila Cables) konsolideeritud kasum 0,8 miljonit eurot.
2014. aasta puhaskasumile avaldasid mõju erakorralised tulud finantsinvesteeringute müügist: ASi Draka Keila Cables vähemusosaluse müügist saadud kasumit 1,8 miljonit eurot ja PKC Group Oyj aktsiate müügist saadud 4,6 miljonit eurot. Jättes välja erakorralised tulud finantsinvesteeringute müügist, oli 2014. aasta 12 kuu võrreldav puhaskasum 3,4 miljonit eurot ja praegusel aruandeperioodil 3,2 miljonit eurot.
Kontserni väljapoolt Eestit teenitud müügitulu moodustas nii aruandekvartalis kui ka aruandeaastal 77% (2014: 70%). Kontserni suurim turg on Soome, mistõttu on ettevõtte müügimahud tugevalt mõjutatud sellel turul toimuvast.
Autor: Äripäev.ee

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 21.12.24, 17:14
Alumiiniumi igavene elu algab joonestuslaual. Kuidas kavandada korduvkasutatavaid tooteid?
Alumiinium on 100% taaskasutatav materjal ja taaskasutatud alumiiniumist uute toodete valmistamine nõuab vaid 5% esmase alumiiniumi tootmiseks kulunud energiast. Seetõttu on oluline tagada, et kogu tarbimisjärgne alumiiniumijääk jõuaks tagasi ringlusesse. Ringmajanduse võtmeks on toote elutsükli planeerimine juba joonestuslaual – taaskasutatavatest materjalidest toodete kujundamine, mis kestavad kauem ja mida saab lahti võtta ning taaskasutada.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Tööstusuudised esilehele