Alkoholitootja Altia Eesti AS-i eksport kasvas 2015. aastal 27 protsenti ning ettevõtte kogutoodangust läks kaks kolmandikku Eestist välja.
- Altia Eesti AS juhatuse esimees Kristel Mets. Foto: Eiko Kink
„Suurem osa Altia Eesti AS-i ekspordist läheb Lätti ja Soome ning teised tähtsamad eksporditurud on Poola, Rootsi ja Taani. Uute turgudena lisandusid 2015. aastal Ameerika Ühendriigid, Belgia, Kanada, Leedu, Liibanon, Ungari ja Ühendkuningriik,“ ütles Altia Eesti AS juhatuse esimees Kristel Mets, kelle sõnul muutub välisturg ettevõttele üha tähtsamaks.
Eelmisel aastal investeeris Altia 0,5 miljonit eurot uude villimis- ja korkimisseadmesse, mis aitab tugevdada konkurentsivõimet kasvaval eksporditurul. „Villimis- ja korkimisseade paigaldati liinile, kus valmib enamik Altia Eesti toodetud kaubamärke nagu Taanis tuntud 1Enkelt bitter, traditsiooniline Eesti viin Saaremaa Vodka, Põhjamaade populaarne Xanté liköör ja paljud teised kanged alkohoolsed joogid,“ märkis Mets. Ettevõte kavatseb tänavu jätkata investeerimist tootmisseadmetesse, et kindlustada konkurentsivõimet eksporditurgudel.
Altia Corporationi tütarettevõte Altia Eesti AS on Eesti suuruselt teine alkoholitootja, mille tegevusest moodustab alkohoolsete jookide tootmine 57 ning import ligi 43 protsenti. Ettevõttes oli 2015. aasta lõpu seisuga 85 töötajat.
Altia Eesti tuntuim kaubamärk Eesti turul on Saaremaa Vodka. Ettevõte turustab ka mitmeid tuntud rahvusvahelisi kaubamärke nagu Meukow, Campari ja Amarula. Ettevõte esindab Larseni ja Renault’ konjakit, Ibise brändit, Koskenkorva vodkat ning Xanté konjak-likööri, mis on Altia Corporationi tuntuimad kaubamärgid rahvusvahelisel turul. Altia Eesti veiniportfelli juhtivad kaubamärgid on Fresita, Chill Out, Tarapac?, Two Oceans, Masi ja Codorniu.
Seotud lood
Alumiinium on 100% taaskasutatav materjal ja taaskasutatud alumiiniumist uute toodete valmistamine nõuab vaid 5% esmase alumiiniumi tootmiseks kulunud energiast. Seetõttu on oluline tagada, et kogu tarbimisjärgne alumiiniumijääk jõuaks tagasi ringlusesse. Ringmajanduse võtmeks on toote elutsükli planeerimine juba joonestuslaual – taaskasutatavatest materjalidest toodete kujundamine, mis kestavad kauem ja mida saab lahti võtta ning taaskasutada.