Käsitööõllede valik on Eesti turul suurenenud ja pruulikodade arv kasvab pidevalt. Väiketootjate hinnangul oleks maitseõlledel turul kasvuruumi veel 10-15 korda. Saku Õlletehase juhi Margus Kasteina hinnangul on selline mahukasv liiga optimistlik.
- Saku Õlletehase juht Margus Kastein. Foto: Jan Jõgis-Laats
„Käsitööõllede tulekut me tervitame, need edendavad õllekultuuri, nagu ka meie. Mida kõrgem on tarbijate teadmus, seda kvaliteetsemaid ja ka kallimaid tooteid on võimalik pakkuda,“ ütleb Saku Õlletehase juht Margus Kastein. „Sellest aspektist on nad meie partnerid ja sõbrad, ajame ühist asja.“
Veel ütleb Kastein, et samas on mahud Eestis väikesed, sest hinnad on kallid. „Tarbijad ei ole valmis sellist hinda maksma. Horeca-sektoris on seda paremini tunnetada. Samas, ega me ise ka maga, sari Humal ja Oder on meie käsitööversioon, need on tehtud väikeste partiidena ja valitud humalatest ja linnastest,“ märkis ta. „Käsitööõllel on turgu ja me ei kavatse seda trendi maha magada.“
Kasteinale tundub väiketootjate 10-15kordne mahukasvuprognoos liiga optimistlik. „Kümme korda kasvu tänaselt baasilt tähendaks, et nende turuosa oleks jaekaubanduses 10%. Ma jahutaks siin seda optimismi maha. Küsimus on, mida me täna käsitööõllede all mõistame. Pigem on need keerulise maitsega ühe pudeli kaupa joomiseks,“ selgitas Kastein. „Teiselt poolt on meil Läti puhul näide olemas. Seal on käsitööõllede osakaal turumahust 11%. Kui Eestis on 1%, siis selline potentsiaal oleks tõesti olemas.“
„Jahutan siinkohal ikkagi väiketootjate indu, sest ka meil on pakkumised olemas, teeme väga head õlut ja meil on ambitsioon sellest trendist osa saada,“ sõnas Kastein.
Käsitööõllede tootja Õllenaut juhatuse liige Urmas Roots leiab, et käsitööõllede turg on endiselt pisike ning kuna tarbijate teadlikkus päris õlledest aina kasvab, siis hinnanguliselt on siin ruumi 10-15kordseks kasvuks. Ühena viimastest pruulikodadest turule tulnud Must Lips Pruulikoja omaniku Guido Kõivu sõnul räägib statistika enda eest. Väikeseid õlletootjaid on 1% Eesti kogu õlleturust, samas mujal maailmas on väiketootjate osakaal suurem. “Kindlasti (turuosa) kasvab, aga kui suureks täpselt, ei oska öelda. Kuid maailma tasemele on lootust järele jõuda küll,” ütleb Kõiv.
Põhjalikumat artiklit väiketootjatest saad lugeda
SIIT.
Pikemat intervjuud Saku Õlletehase juhi Margus Kasteinaga saab lugeda 25. jaanuaril Äripäeva paberlehe vahel ilmuvas Tööstuse kuukirjas.
Seotud lood
Maailma suurim kaablitootja Prysmian on tutvustamas kontserni uut äristrateegiat, millega liigutakse kaablitootjast täislahenduste pakkujaks. Ettevõtte juhi Massimo Battaini sõnul on viieaastase äristrateegia Connect to Lead eesmärk ära kasutada praegust turupositsiooni oma tugevuste arendamiseks ja kindlustamiseks ning olla eestvedaja kaablitööstuse innovatsioonis.