Energiaettevõte Adven langetab 3. juulist soojuse piirhinda mitmes Eesti piirkonnas. Hinnalanguse põhjuseks on maagaasi ostuhinna langus. Uued madalamad piirhinnad mõjutavad 11 Adveni võrgupiirkonda.
Mai lõpus esitas Adven konkurentsiametile kinnitamiseks uued piirhinnad, mille amet 3. juunil kooskõlastas. Adveni juhatuse esimehe Urmo Heinami sõnul langetas ettevõte soojuse piirhinda keskmiselt 8,4%.
“Mitmete soojust tootvate jaamade kütuseks oleva maagaasi hind on langustrendis, tänu millele saab Adven pakkuda klientidele senisest oluliselt soodsama hinnaga soojust. Hinnalangusest võidavad kõik era- ja ärikliendid neis üheteistkümnes kaugküttevõrgu piirkonnas, mida piirhinna muudatus mõjutab,” sõnas Heinam.
Adven Eesti juhi sõnul hakkab juba toimunud naftahinna odavnemine järjest rohkem jõudma maagaasi hinda ja selle mõju on juba paaril kuul olnud tunda ka toasooja hinnas neis piirkondades, kus soojust toodetakse maagaasist: “Prognoosime maagaasi sisseostuhindade languse jätku ka lähikuudeks,” lisas Heinam.
Jooksvat infot soojuse hindade kohta avaldab Adven oma kodulehel rubriigis “kaugküte ja maagaas” alajaotuses “kaugkütte hinnad”.
Konkurentsiameti poolt kinnitatud piirhinnad (eur/MWh, käibemaksuta) on järgmised:
Haabneeme võrgupiirkond - 65,45
Kesklinna-Pirita võrgupiirkond - 60,67Kostivere võrgupiirkond - 70,87Kunda võrgupiirkond - 72,50Laagri võrgupiirkond - 65,52Loo võrgupiirkond - 75,30Narva-Jõesuu võrgupiirkond - 75,03Nõmme võrgupiirkond - 59,93Põhja-Tallinna võrgupiirkond 61,15Saue võrgupiirkond - 68,90Väike-Maarja võrgupiirkond - 62,50
Seotud lood
Energiaettevõte Adven Eesti rajab koostöös Jõelähtme vallaga Loo alevikku uue hakkepuidu katlamaja, mis alandab oluliselt soojuse hinda kohalikele soojuse tarbijatele.
Soomes, Rootsis ja Eestis tegutsev energiaettevõte Adven omandas 30. juunil soojusettevõtte Enycon AB.
Maailma suurim kaablitootja Prysmian on tutvustamas kontserni uut äristrateegiat, millega liigutakse kaablitootjast täislahenduste pakkujaks. Ettevõtte juhi Massimo Battaini sõnul on viieaastase äristrateegia Connect to Lead eesmärk ära kasutada praegust turupositsiooni oma tugevuste arendamiseks ja kindlustamiseks ning olla eestvedaja kaablitööstuse innovatsioonis.