• 01.04.15, 17:03
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Altia Eesti müügitulu oli mullu 37,3 miljonit eurot

Eesti suuruselt teise alkoholitootja Altia Eesti AS-i müügitulu kasvas 2014. aastal ligi 15 protsenti, ulatudes 37,3 miljoni euroni, millelt ettevõte maksis Eestis aktsiisi 17,4 miljonit eurot. Altia Eesti omatoodetud jookide müük ulatus ligi 21,3 miljoni euroni ning sisseostetud jookide hulgimüük  ligi 16 miljoni euroni.
 Altia Eesti AS-i juhatuse esimees Kristel Mets toob eelmisest aastast esile Altia Corporation Baltimaade tootmise ja müügi keskuse rajamise ning mitmete Põhjamaade turule mõeldud toodete valmistamise Eestisse. Lisaks viidi ellu 0,9 miljoni eurone investeerimisprogramm, mille tulemusena loodi töökohti ja kasvatati ettevõtte toodangumahtu. Eestist ekspordiks minevate toodete valmistamine suurenes 2,6 korda.
 Metsa sõnul müüs Altia Eesti AS hüppelise ekspordikasvu tõttu seitse miljonit liitrit alkoholi ehk ligi kolmandiku rohkem kui 2013. aastal, samas kui Eestis jäi müük 3,7 miljoni liitri tasemele. „Altia Eesti AS-i puhaskasum ulatus 1,6 miljoni euroni. Aktsiisi maksime võrreldes 2013. aastaga 200 000 eurot vähem, kuna aktsiisitõus mõjutab Eestis laekumisi ja teisalt muutuvad tarbijate eelistused madalama aktsiisiga maksustatud alkohoolsete jookide suunas,“ kommenteeris Mets. Altia Eesti AS alustas mullu koostööd mitme uue partneriga: veebruaris Campari grupiga, juulis veinimajaga Trimbach ja detsembris Iiri viskimajaga Teeling. „Edaspidi on näha Eesti turu kahanemist ning  kasv ja kasum tulevad üha rohkem eksportturgudelt. Tänavuse aasta tähtsamad eesmärgid on Saaremaa vodka kodumaise turuosa kasvatamine, omatoodangu kaubamärkide tuntuse tõstmine, partnerite brändide positsioonide kindlustamine ja turuosa kasvatamine kõikides segmentides,“ märkis Mets.Läinud aasta alguses jõustunud viieprotsendiline aktsiisitõus ei avaldanud Eesti turule olulist mõju, kuid 2015. aasta alguse 15-protsendiline aktsiisitõus soodustas mõningal määral ettevõtte müüki detsembris 2014. Mullu mõjutas Eesti läbimüüki Soome tollis reisijatele kehtestatud rangem kontroll kaasaostetud alkoholi kogustele. Soomlaste alkoholiostud Eestis on viimasel ajal vähenenud, kuid siiski moodustab turistide kaasatoodud alkohol 27 protsenti Soome kange alkoholi ning ligi 18 protsenti veini tarbimisest. Soome, Rootsi, Norra, Taani, Eesti ja Läti turul tegutseva Altia Corporationi kogukäive ulatus 426,3 miljoni euroni ning ärikasum 17,9 miljoni euroni; kontserni puhaskahjum oli 18,1 miljonit eurot. Altia Corporationi tütarettevõte Altia Eesti AS on Eesti suuruselt teine alkoholitootja, mille tegevusest moodustab alkohoolsete jookide tootmine 57 ning import ligi 43 protsenti. Ettevõtte omatoodangu ekspordiriigid on Läti, Rootsi, Soome, Taani, Armeenia ja Norra. Ettevõttes oli 2014. aasta lõpu seisuga 85 töötajat.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 21.12.24, 17:14
Alumiiniumi igavene elu algab joonestuslaual. Kuidas kavandada korduvkasutatavaid tooteid?
Alumiinium on 100% taaskasutatav materjal ja taaskasutatud alumiiniumist uute toodete valmistamine nõuab vaid 5% esmase alumiiniumi tootmiseks kulunud energiast. Seetõttu on oluline tagada, et kogu tarbimisjärgne alumiiniumijääk jõuaks tagasi ringlusesse. Ringmajanduse võtmeks on toote elutsükli planeerimine juba joonestuslaual – taaskasutatavatest materjalidest toodete kujundamine, mis kestavad kauem ja mida saab lahti võtta ning taaskasutada.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Tööstusuudised esilehele