Oleks kohe võinud kaks korda suurema tehase avada, kommenteeris väikepruulikoja Põhjala asutaja Enn Parel. "Turg kasvab tohutu kiirusega."
Kolm aastat tagasi sündinud pruulikojas, ärinimega Õllekunsti OÜ, märjukese valmistamiseks käisid firma loojad Parel, Peeter Keek ja Gren Normets Šotimaal populaarses pruulikojas BrewDog tasuta tööl, et saada aimu õlletehase töötamisest, kirjutab LHV ajakiri Investeeri. Öises vahetuses, higi palgel, töötatud kaks nädalat andsid vajaliku pagasi enda tootmise rajamiseks.
"See on mu elu üks paremaid otsuseid. Iseendale töötamine on mõnus. Suures ettevõttes töötad ikkagi kellegi teise heaks ja hinges on kripeldus," kommenteeris Parel. "Praegu on kõige suuremad kohustused klientide ees. See paneb töötama. Tööaja mõttes töötan rohkem kui kunagi varem."
Tänaseks on ettevõte koos konkurendiga Õllenaut kasvanud Eestis nn õllerevolutsiooni ehk käsitööõllede eestvedajaks. Kolmandiku tootmismahust Selveri ketti müüva firma mullune käive ulatus 33 000 euroni, käivitamisel kogunes ettevõtmise kahjumiks 24 000 eurot.
Sarnases koguses ehk 29 000 euro eest müüs õlut ka Ilmar Räni, Kaupo Juhandi ja Urmas Rootsile kuuluv Õllenaut, mis teenis 12 000 eurot kahjumit.
Investeeri andmeil ulatub käsitööõllede turuosa Eestis hetkel alla 1% ja näiteks
Äripäeva Joogitööstuste TOPis veel silma ei paista. Siinse õlleturu kogumaht on aastas 100 miljonit liitrit. Näiteks Põhjala suudab pruulida 100 000 liitrit. Mujal maailmas aga on väiketootjad kasvanud 5-10%ni koguturust.
Seotud lood
Alumiinium on 100% taaskasutatav materjal ja taaskasutatud alumiiniumist uute toodete valmistamine nõuab vaid 5% esmase alumiiniumi tootmiseks kulunud energiast. Seetõttu on oluline tagada, et kogu tarbimisjärgne alumiiniumijääk jõuaks tagasi ringlusesse. Ringmajanduse võtmeks on toote elutsükli planeerimine juba joonestuslaual – taaskasutatavatest materjalidest toodete kujundamine, mis kestavad kauem ja mida saab lahti võtta ning taaskasutada.