• 22.11.13, 10:29
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Välisinvestor vajab arusaadavat lugu Eesti väärtustest

Praegu Tallinnas toimuval Äripäeva konverentsil Tööstusettevõtete Äriplaan 2013 ütles EASi juhatuse esimees Taavi Laur riigi rollist Eestisse välisinvesteeringute meelitamisel rääkides, et Eesti ülesanne on kõneleda lugu meist kui maailma parima ettevõtluskeskkonnaga riigist. Ja seda lugu on kõige õigem rääkida läbi meie tublide ettevõtjate ja suurepärase ettevõtluskeskkonna.
Ka Ettevõtluse Arendamise SA (EAS) üks ülesannetest on riigi konkurentsivõime parandamine ja rahvusvaheliste suhete arendamine, selle lahutamatu osa on kohaliku ettevõtluse arengule kaasaaitamine.
„Ka EASi rahvusvahelistumise divisjoni eesmärk on rääkida lugu ehk me peame jõudma potentsiaalsete välisinvestoriteni ja suutma neile visualiseerida seda, mis meil on hästi,“ märkis Laur. „Selleks on meil olemas välisesindustes spetsialistid, kelle ülesannete hulka kuuluvad mainekujundus, sihtriikides kontaktürituste korraldamine, info pakkumine Eesti ettevõtluskeskkonna ja ärivõimaluste kohta ning võimalike ja olemasolevate välisinvestoritega sidemete loomine ja hoidmine.“
Ta tõdes, et põhimõtteliselt on Eesti välismaiste investorite silmis heas positsioonis, aga sageli on häda selles, et meid ei märgata. Selleks, et tähelepanu tekkiks, peame endast rohkem piiri taga rääkima.
Lauri hinnangul on lugude rääkimise probleem sageli keelebarjäär – Saksamaa ärimees soovib saada ka näiteks asjaajamises, dokumentides jne kasutada saksa keelt. Ehk teisisõnu – lugu tuleb rääkida arusaadavas keeles, muidu läheb see kaduma.
„Me ei saa rääkimata jätta kitsaskohtades. Näiteks töötleva tööstuse ja teenuste sektoris on puudu 30 000 tehnoloogiliselt keeruka töö tegijat,“ nentis Laur. „Siin on ka üleskutse ettevõtjatele – võtke sõna, rääkige oma vajadustest ja muredest.“
Teise probleemse teemana tõi Taavi Laur välja paljuräägitud tõsiasja, et tööstusvaldkonnas hariduse omandamine pole meie mail kuigi populaarne.
 
Taavi Lauri pakutud viis peamist müügiargumenti Eestile välisinvestoritele:
1. strateegiline asukoht;
2. hea valitsemine ja madal maarisk;
3. tipptasemel taristu;
4. konkurentsivõimeline tööjõu hind ja maksukeskkond;
5. mitmekesise oskustepagasi ja kõrgtasemelise keeleoskusega inimvara. 

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Tööstusuudised esilehele