• 30.10.13, 11:51
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Helsingi laevaehitustehas Vene omanikule

Vene riiklik laevaehitusfirma United Shipbuilding Corporation (USC) ostab välja Helsingi laevatehase korealastest omanikud ning omandab 100% Arctech Helsinki Shipyardi aktsiatest.
Uudisega tuli nädala hakul välja majandusleht Kommersant. USC kommunikatsioonijuht Aleksei Kravtšenko kinnitas Soome ringhäälingule YLE tehingu toimumist, täpsustamata samas, millal see on plaanis lõpule viia või kui suur oli tehingu maksumus.
Kravtšenko avaldas arvamust, et täielikult USC kontrolli all olles on laevaehitustehasel kergem Venemaa ettevõtjatelt ja riigiasutustelt tellimusi saada.
Seni kuulus firma 2010. aastast pooleks USC-le ja korealaste STX Finlandile. Viimasel oli müügioptsioon, mis otsustati käiku lasta.
Arctech Helsinki on spetsialiseerunud jäälõhkujate ja teiste arktilises keskkonnas vajalike eriomadustega aluste projekteerimisele ja valmistamisele. Nende arktilistes oludes vajalike teadmistega ollakse maailmas tippliigas.
Paar aastat tagasi suurte ootustega alustatud ettevõte on aga suures kahjumis, kuna loodetud tellimusi pole saadud oodatud mahus. Kommersanti andmeil on ka juba tellitud aluste ehituskulud müügihinnast suuremaks paisunud. Kommersanti küsitletud ekspertide hinnangul vajab tehas kasumisse jõudmiseks uusi tellimusi vähemalt miljardi euro väärtuses.
Helsingi laevatehas on üks tugisammas Soome valitsuse Arktika strateegias, millest oodatakse Nokia ja paberitööstuse kokkutõmbamise järel majanduses uut kasvuala. Seni ei ole ootused, et Venemaa tellib oma arktiliste piirkondade tarvis tehaselt sadu jääklassi aluseid, veel reaalsuseks saanud.
"Arktika tundmisel on tulevikus suur potentsiaal, kuid seda müüvate firmade tellimusraamatud on õhukesed," nentis Kauppalehti nädalapäevad tagasi oma juhtkirjas.
Praegu ehitatakse tehases kaht Venemaalt tellitud väikest jääklassi päästealust. Suuri tellimusi pole Venemaalt tulnud ja tehas on alakoormatud. Veeldatud maagaasi tõttu turul toimunud muutused on ajendanud Venemaad Barentsi merel uute nafta- ja gaasiplatvormide paigaldamist edasi lükkama. Erinevalt Norrast, mis oma nafta- ja gaasivarude ammutamiseks ehitab ja investeerib, on Venemaa Arktika-buumini veel aega, nentis Kauppalehti.
Läinud aastal oli Archtech Helsinki Shipyardi käive 115,8 miljonit eurot ja kahjum 26,7 miljonit eurot. Eelnenud aastal oli kahjum 15,9 miljonit eurot. Firma on tegevust rahastanud ettemaksude ja Alfa Bankilt saadud laenurahaga. Kahjumiga lõpeb ilmselt ka käesolev aasta.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 29.10.24, 13:19
Weldman toob keevitamismaailma uued põnevad võimalused ning õppemeetodid
Kiiresti muutuvad ajad nõuavad valmisolekut kiireteks arenguteks ka ettevõtetes ning töötajate oskustes. Pidev areng ja enesetäiendus pole tänases maailmas erand, vaid argipäev. Selle eest, et püsida järjel keevitamismaailmas toimuvaga, kannab Eestis hoolt Weldman.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Tööstusuudised esilehele