Äripäev avaldas 21. augustil Joogi- ja Toiduainetööstuste TOPid. Mis panid nende valdkondade edukamad kasvama?
Äripäeva Toiduainetetööstuse TOPi võitja - AS Leibur: kasvu tõid uued turud.
ASi Leibur tegevdirektor Asso Lankotsi sõnul on suures pildis Leiburi viimaste aastate kasv tulnud müügitulude suurenemise arvelt.
"Koduturul oleme vahepealsest mõõnast üle saanud ning müügid ja turuosa näitavad jällegi kasvu," tõdeb ta. "Viimaste aastate suurim müügitulude juurdekasv on tulnud ekspordist." Leiburist on saanud Vaasan Grupi ettevõtetele Soomes, Lätis ja Leedus oluline partner.Lankots märgib, et paralleelselt müügi kasvatamisega on väga palju rõhku pandud oma tegevuse tõhusamaks muutmisele. Eelmisel aastal alustati nö timmitud juhtimismeetodite (lean-juhtimine) rakendamist ja arendamist Leiburis."Eesti turul on kasv põhinenud jätkuvalt uute toodete turule toomisel, aga ka aktiivsel turundustegevusel üldisemalt ja kliendisuhete arendamisel," kinnitab Lankots.
Äripäeva Toiduainetetööstuse TOPi 2. koht AS Valio Eesti investeerib uutesse toodetesse ja töötajaisse.
ASi Valio Eesti tegevdirektor Maido Solovjovi sõnul on ettevõtte põhiline edu võti olnud kogu Valio meeskonna järjepidev ja pühendunud töö.
"Kõik töötajad pingutavad iga päev selle nimel, et meie tooted oleksid kvaliteetsed ja maitsvad ning tootmis- ja tootmist toetavad protsessid oleksid võimalikult tõhusad," kinnitab ta.
Solovjov kinnitab, et tootearenduses juhindub ettevõte kvaliteedist ja maitsest. "Ükski toode ei jõua müügile enne, kui oleme veendunud, et saavutatud on parim maitse," selgitab ta. "Meie range kvaliteedikontroll algab juba piimafarmi valikust ning testime piima puhtust nii enne piimaautosse laadimist kui ka pidevalt toote valmimise protsessi käigus."
Edu soodustas Solovjovi sõnul ka investeerimise jätkamine rasketel aastatel, millega peetakse sammu Eesti ja välisturgude kasvava nõudlusega. "Investeeringud ei taga küll alati edu, kuid loovad selleks head eeldused," on Solovjov veendunud, kelle sõnul on uued piimatooted ja juustud hästi vastu võetud nii Eestis kui välisturgudel.
"Tootmise kõrval ei ole me ära unustanud inimesi, kes ettevõtte hea käekäigu eest vastutavad," rõhutab Solovjov. "Me investeerisime aastatel 2009-2012 oma ligi 350 töötaja koolitamisse ca 200 000 eurot." Ta märgib, et see investeering on ennast kuhjaga tasa teeninud, mida tõestavad kõrged rahulolunäitajad töötajate seas läbi viidavas uuringus ning asjaolu, et Valio töötajate keskmine tööstaaž on 10 aastat.
Äripäeva Joogitööstuse TOPi 3. koht AS A Le. Coq: eksport on võti.
ASi A Le Coq turundusjuhi Katrin Vernikul sõnul on ettevõttele viimase paari aasta kõige olulisemaks strateegiliseks tegevuseks ekspordisuuna arendamine, seda nii toodete, partnerite kui ka tööjõu arendamise ja laiendamise osas. "Samal ajal oleme jätkuvalt hoidnud ja tugevdanud oma positsiooni siseturul," kinnitab Vernik.
Kõige olulisemateks võtmesõnadeks on tema sõnul olnud tootearendus, turundus ja kvaliteet, sealjuures on just tootearendusse suunatud igal aastal täiendavaid investeeringuid, mis võimaldavad eristuda teistest tootjatest ka pakendilahenduste poolest ning pakkuda tarbijale uusi kasutusmugavusi.
Äripäeva Joogi- ja Toiduainetetööstuse TOP ilmus 21. augustil kuukirjas Tööstus. Edetabelist saab teada ka, milline tootja kasvatas enim käivet, kes teenis suurima kasumi ja kes lõpetas kahjumis.
Seotud lood
Alumiinium on 100% taaskasutatav materjal ja taaskasutatud alumiiniumist uute toodete valmistamine nõuab vaid 5% esmase alumiiniumi tootmiseks kulunud energiast. Seetõttu on oluline tagada, et kogu tarbimisjärgne alumiiniumijääk jõuaks tagasi ringlusesse. Ringmajanduse võtmeks on toote elutsükli planeerimine juba joonestuslaual – taaskasutatavatest materjalidest toodete kujundamine, mis kestavad kauem ja mida saab lahti võtta ning taaskasutada.