Tööprotsesside pidev korrastamine on andnud PKC-le nelja miljoni suuruse kokkuhoiu aastas, ütles ettevõtte kvaliteedijuht Anti Arusaar täna Äripäeva konverentsil BIG4.
Arusaar rääkis, et kvaliteedi tõstmiseks on parim viis ennetamine, sest ümbertegemine, parandamine ja remontimine on alati lisakulu. "Investeeringud ennetamisse tasuvad ennast igal juhul ära," märkis ta.
PKC tegevusstandard on null viga. Arusaare sõnul see alati ei õnnestu, ent peab olema eesmärk. "Kui me seaksime eesmärgiks 10-20 viga, siis neid tuleks kindlasti rohkem. Kui me räägime kvaliteedi juhtimisest, siis kvaliteedi mõõdik on mittevastavuse hind," selgitas ta.
Arusaar rõhutas, et mida varasemas staadiumis viga avastatakse, seda odavam on firmale. Ta nentis, et kui PKC peaks sattuma olukorda, kus tuleks tagasi kutsuda kümned tuhanded autod, oleks see ettevõtte jaoks katastroof. "Me peame vigu vältima ja tegema asju kohe õigesti," märkis ta.
Vigu tuleb tema sõnul vältida läbi protsesside standardiseerimise, kuna mida killustatumad on protsessid, seda keerulisem on neid juhtida. "Filosoofid ütlevad, et inimest ei ole võimalik juhtida, inimest on võimalik motiveerida. Kvaliteet on protsess, mida on võimalik juhtida," lausus Arusaar.
Ta lisas, et kui ettevõtte põhieesmärgiks on raha, siis on midagi valesti ja kui protsessid toimivad, tuleb raha iseenesest. "Paigas peavad olema protsessid ja protseduurid, siis on see õigesti tegemine lihtsam," ütles ta.
Vigade vältimiseks soovitas ta ka eesmärgid visualiseerida, kuna kuiva tekstina ei jõua eesmärgid inimestele lihtsalt kohale.
"Jätkuva edu võti on planeerimine, tegutsemine, kontrollimine ja korrigeerimine," ütles Arusaar. Ta rääkis, et sellise mudeli kasutamisel on 25% vähenenud ajakadu ja õnnetusjuhtumid, 15% vähem on praagiparandusi ning tootmise tsükliaeg on vähenenud 25%. "See tegevus läks meile maksma kahe inimese viie päeva töö ja säästis meile aastas neli miljonit eurot," kinnitas Arusaar.